Pe 31 iulie a fost făcut încă un pas cu proiectul vizând realizarea Şoselei de centură a municipiului Botoşani prin Curteşti. Consiliul Local Curteşti a votat varianta 2C a acestei şosele de centură. Aceeaşi variantă a ales-o şi Consiliul Local Botoşani, în şedinţa din 30 mai. „Intrăm în linie dreaptă cu studiul geotehnic, utilităţi, mediu şi situri arheologice, pe această variantă. Firma Best Consulting va finaliza Studiul de Fezabilitate în 60 – 90 de zile”, a declarat Florin Egner, directorul Zonei Metropolitane Botoşani.
Proiectul vizând Şoseaua de centură este inclus în Strategia de dezvoltare a Zonei Metropolitane, aprobată pe 25 martie 2016.
„Traseul este următorul: venind dinspre Iaşi, se intră jos la Lebăda, se face la stânga şi se merge până la măr. De la măr se face la dreapta şi se intră pe teritoriul comunei Curteşti. Toţi proprietarii livezilor din acea zonă sunt interesaţi de această investiţie pentru că un drum modernizat înseamnă dezvoltare. Se merge pe acel drum, până se ajunge la o staţie de pompe, apoi pe un teren agricol. Viitoarea şosea de centură va lăsa pe dreapta cimitirul din Mănăstirea Doamnei şi pe partea stângă un teren agricol. Este un teren agricol care urmează a fi expropriat. Avem o singură traversare de stradă pe care vom realiza un sens giratoriu. Apoi se merge pe drumul care iese din Curteşti, la Hudum. De la Hudum dublăm o bandă şi ne întoarcem în Botoşani. Şoseaua are aproximativ zece kilometri”, a explicat Florin Egner.
Potrivit oficialului, proiectul este estimat la 24 de milioane de euro, existând semnale favorabile de la Ministerul Transporturilor, în privinţa finanţării.