spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeLocal BTDrumul prin Prăjeni rămâne cu o porțiune pietruită

Drumul prin Prăjeni rămâne cu o porțiune pietruită

Drumul spre Prăjeni dă mari bătăi de cap şoferilor care-l tranzitează, locuitorilor din zonă, dar şi conducerii judeţului.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

În acest an, bugetul Consiliul Judeţean (CJ) pentru întreţinerea drumurilor judeţene este de 14,5 milioane lei (n.r. – aproximativ trei milioane de euro). Mai bine de jumătate din bani, aproximativ 7,5 milioane de lei, vor fi înghiţiţi de reabilitarea drumului Flămânzi – Prăjeni – Plugari. Pe acest sector de drum se va turna covor asfaltic în două straturi, iar lucrările ar trebui să se demareze în această săptămână. Surpriză însă, drumul nu va fi reabilitat în integralitatea lui, adică vor rămâne vreo trei kilometri neasfaltaţi. Este vorba de porţiunea de drum care nu a fost asfaltată şi care este şi acum de piatră. Cum asfaltarea la Prăjeni se face pe fonduri alocate reparaţiilor, pe această porţiune nu se poate pune, deocamdată, decât tot piatră. De aceea, conducerea CJ a pus pe ordinea de zi a şedinţei de joi, aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru „Modernizarea DJ 238B, limita de judeţ Iaşi – Prăjeni – Câmpeni – Flămânzi”. Proiectul era, de fapt, pregătit pentru finanţarea sa prin viitorul PNDL III, aşteptat pentru sfârşitul acestui an sau începutul anului viitor. El presupune, pe lângă modernizarea căii de rulare şi efectuarea de acostamente de câte un metru pe fiecare sens de mers, efectuarea de 30 de podeţe şi rigole sau şanţuri de pământ pe margine.

 

Investiții pentru cei trei kilometri

 

Apropierea alegerilor şi presiunea publică uriaşă pentru asfaltarea acestui drum i-a determinat pe şefii judeţului să caute o soluţie de compromis, iar aceasta constă în scoaterea din proiectul de modernizare pregătit pentru finanţarea prin PNDL III a celor trei kilometri de drum de pământ şi introducerea lor în planul de investiţii finanţat de către CJ. „Nu vor rămâne cei trei kilometri. Pentru ei s-a făcut studiul de fezabilitate, documentaţia este aprobată în CTE (n.r. – Consiliul Tehnico-Economic) de Consiliul Judeţean. Acum se lucrează la proiectul tehnic pentru cei trei kilometri, care nu figurează cu asfalt, ci doar cu piatră, şi nu putem face reparaţii pe el. Se vor scoate la licitaţie şi se vor face investiţii. Sigur nu va rămâne drumul aşa”, a declarat Dorin Birta, vicepreşedintele CJ care răspunde de drumuri. Acesta nu a putut avansa un termen în care se va realiza investiţia, afirmând doar că „este o problemă care trebuie rezolvată cât mai urgent”, însă, cunoscând termenii pe care-i presupune o licitaţie publică este greu de crezut că va putea fi realizată în cursul acestui an.

Dorin Birta susţine că CJ are banii necesari pentru modernizarea acestui sector de drum, iar dacă ţinem cont de standardele de cost în vigoare este vorba de peste un milion de euro.

 

O istorie tumultoasă a drumului

 

Drumul judeţean spre Iaşi prin Prăjeni a fost viabilizat în 2013, lucrările presupunând, oficial, turnarea unui strat de asfalt peste piatră spartă. În scurt timp, şoferii au ajuns să facă slalom printre gropi până la bucata ieşeană, făcută cu bani europeni şi la standarde europene. Autorităţile judeţene spuneau că drumul s-a stricat din cauza camioanelor care transportau materiale spre partea ieşeană şi că nu puteau interveni din cauză că era în garanţie. Constructorul a refuzat să facă lucrări, spunând că nu a fost plătit. După aproape un an de discuţii, firma a acceptat să facă reparaţii, constând în plombe care au cedat la prima ninsoare.

În ultimii ani, oficialii CJ au motivat că nu pot face reparaţii pe acest drum pentru că este în litigiu. În primăvară a fost acceptată o expertiză de către instanţă, iar lucrurile păreau că intră în normal, numai că luna trecută, la solicitarea Bitunova, instanţa a decis efectuarea unei noi expertize, care va fi discutată la termenul procesului de pe 26 septembrie.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
2.7 ° C
2.7 °
2.2 °
87 %
1.4kmh
58 %
Dum
3 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °
joi
7 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...