În transportul public local cu tramvaiul se înregistrează probleme aproape săptămânal. Ieri seară, un tramvai care deservea traseul 101 a rămas fără o roată, în zona E.On. Problema a reapărut în faţa Şcolii 11, dar şi în zona Nord Proiect, însă, în cele din urmă, tramvaiul, urmat îndeaproape de macaraua de la societatea Eltrans, a ajuns la depou, pentru a fi reparat.
Cele trei incidente au iscat iar un val de reacţii în rândul botoşănenilor care solicită cu insistenţă scoaterea tramvaielor din circulaţie.
„O roată s-a desfăcut de pe osie, însă, fiind în mijlocul traseului, nu se putea înlocui boghiul. Ca să facă traseul până la Luceafărul şi retur, a mers cu <nunta>, tot au pus roata, a mai mers, iar au pus roata, până a ajuns la depou. Asta a perturbat tot traficul. Practic, luni, tramvaiul nu a deraiat, a căzut doar roata de pe boghiu (ansamblu de patru roți pe care este articulat șasiul locomotivelor și al vagoanelor și care le permite luarea curbelor – n.r.)”, a explicat Victor Ivănescu, director general al Eltrans. Oficialul a adăugat că vatmanii respectă restricţiile stabilite de comun acord cu reprezentanţii primăriei şi Poliţiei Rutiere, respectiv viteză de 10 kilometri la oră în zonele cu risc şi 30 de kilometri la oră pe restul traseelor. „Vatmanii sunt conştienţi că pe calea asta de rulare nu pot să meargă ca la raliuri. Din cauza problemelor cu care ne confruntăm s-a creat aşa o emoţie publică, iar unii încearcă să câştige capital electoral. Deraieri de tramvaie se produc şi în alte oraşe. Eu nu pot să garantez că nu vor mai fi şi la noi, dar este bine că, n cele din urmă s-a înţeles că trebuie modificat regulamentul pentru ca noi să putem folosi autobuze”, a mai spus Victor Ivănescu.
Tot luni, după o şedinţă care a durat aproximativ trei ore, reprezentanţii primăriei şi cei ai Eltrans au ajuns la un consens în ceea ce priveşte folosirea autobuzelor de către Eltrans. „Până la urmă, va fi modificat regulamentul de circulaţie, în care să fie inclusă prevederea că putem folosi şi autobuze. Regulamentul va fi lansat în dezbatere publică şi după aceea va fi aprobat de către deliberativul local”, a mai arătat Victor Ivănescu.
După modificarea regulamentului de către Consiliul Municipal, Eltrans va putea demara procedura de perfectare a unui leasing operaţional vizând autobuzele care să fie folosite pe cele două trasee.
Infrastructura de transport local cu tramvaiul va fi reabilitată în baza unei finanţări europene. Proiectele pentru cele două trasee au fost depuse la ADR Nord Est, însă nu se ştie data la care va fi semnat contractul de finanţare. După semnarea contractului, va urma perioada de organizare a licitaţiei, astfel că nu se poate estima dacă până la începutul anului vor începe lucrările.