Abia a fost adusă şi a şi fost trecută pe tuşă. Noua ambulanţă de 100.000 de euro primită luna trecută de Serviciul Judeţean de Ambulanţă (SJA) stă în garaj după ce a efectuat doar câteva misiuni.
Asta pentru că targa autospecialei s-a blocat şi nu poate fi reparată decât de specialiştii de la firma care a montat-o, aceasta fiind în garanţie. Incidentul ar fi putut fi cu adevărat problematic pentru cei de la Ambulanţă, care au plecat la un caz al unui copil lovit la cap, cu o sângerare puternică.
Echipajul medical a plecat cu ambulanţa cea nouă şi a preluat fetiţa, pe care a dus-o la pediatrie. Din fericire, autospeciala s-a defectat după ce a fost transportat copilul, astfel că medicii nu au fost puţi în situaţia henantă de a chema o altă ambulanţă în centrul oraşului pentru a o prelua pe micuţă. În curtea secţiei de pediatrie, targa autosanitarei a refuzat să mai funcţioneze, rămânând blocată într-o poziţie care nu eprmite nici măcar închiderea portierelor din spate.
Autospeciala s-a întors în curtea Ambulanţei cu portierele din spate deschise, după care a fost dusă în garaj, iar acum sunt aşteptaţi specialiştii care au motat-o pentru a găsi o soluţie de a o repara sau a o înlocui cu totul.
În prezent SJA deține trei autospeciale tip C2: Renault-ul primit luna trecută, un Mercedes Sprinter, care are aproape 700,000 de kilometri la bord şi care arată semne serioase de uzură, fiind în activitate din anul 2008, cu rugină şi încă un Volkswagen Crafter, primit în urmă cu şase ani, care este în condiţii mai bune. În prezent, însă, doar una din cele trei este funcţională, iar ieri a avut şi aceasta o problemă, defectându-se şi la ea targa, însă a fost rapid repediată, astfel că doar una din cele trei ambulanţe deserveşte judeţul în prezent.
Autospeciala marca Renault Master este de tip C2 şi este destinată exclusiv echipajelor cu medic, fiind dotată la cel mai înalt nivel de echipare medicală.
Ambulanța primită de SJA este mai lungă, cu peste 600 de milimetri decât cele pentru asistenţi, pentru a adăposti mai multă aparatură performantă pentru tratarea bolnavului.
Conform producătorului, autospeciala vine dotată cu motor de 2300 de centimetri cubi și 170 CP, tracțiune față și are o serie de facilități suplimentare, utile în activitatea de intervenție, precum un sistem electronic de control al tracţiunii, asistenţă la pornire în rampă, sistem start/stop, sau targa principală mobilă stânga-dreapta pe soclu, astfel că două cadre medicale pot sta de o parte şi de alta a pacientului de pe targă.