Trei asocieri de firme medii şi mici vor să facă drumul Botoşani – Târgu Frumos. După cinci amânări consecutive, ieri s-a trecut într-o nouă fază la licitaţia pentru realizarea arterei care leagă judeţul de Iaşi. La termenul final au fost depuse oferte de către trei asocieri.
Una vine din partea asocierii Danlin XXL (Secuieni – Neamţ) – Hydrostroy (Bulgaria) – Vodstroy 98 (Bulgaria) – TPF Inginerie (Bucureşti) – Simpa Consult (Iaşi) – Routte Construct (Ilfov).
O altă ofertă a fost depusă de un consorţiu format din patru firme: Aqua Parc (Slobozia – Neamţ) – Mavgo Holding (Taşca – Neamţ), Vahoslav (Slovacia) şi Trameco (Bihor).
De asemenea, a mai fost depusă o ofertă de asocierea: Autotehnorom (Suceava) – EKY Route (Târgu Frumos – Iaşi) – OPR Asfalt (Timişoara) – Obras Publicas Y Regadios Sa (Toledo – Spania) – Evalcons Tech (Bacău).
Începând de astăzi curge perioada de evaluare a ofertelor, care, în mod normal, ar trebui să se termine pe data de 22 octombrie, ora 18:00. În funcţie de ofertele depuse la dosar, comisia de achiziţii din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate decide amânarea publicării rezultatului evaluării, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul primei licitaţii care a eşuat la sfârşitul lunii ianuarie, când comisia de achiziţii din cadrul CNAIR a anulat procedura pe motiv că toate cele 12 oferte depuse erau neconforme.
În cel mai optimist caz, de pe 22 octombrie va începe să curgă timpul alocat proiectării, cinci luni, după care alte 24 de luni pentru execuţie. Astfel, în cel mai fericit caz, termenul de finalizare al investiţiei este martie 2022. Asta în cazul în care nu vor exista solicitări de prelungire a evaluării ofertelor şi contestaţii.
Lucrare este evaluată la 268,6 milioane de lei (peste 50 de milioane de euro), fără TVA, şi care presupunea proiectarea drumului şi execuţia lucrărilor pe o lungime de 71,512 kilometri, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul judeţului Botoşani.