Drumurile judeţene arată groaznic, iar în lipsa unei firme care să execute lucrările de întreţinere vor continua să arate aşa mult timp.
Una dintre situaţiile critice se înregistrează la ieşirea din Botoşani spre Roma, unde versantul a luat-o la vale. Acel sector de drum este plin de gropi şi a fost preluat de Compania Naţională de Investiţii (CNI) pentru a efectua lucrările care sunt mult mai complexe. Până atunci însă, drumarii au umplut gropile cu pietriş. „Au pus balastrul ăsta la săptămânii trecute, dar cât credeţi că ţine. Până la prima ploaie. Bine că au anunţat ăştia o lună secetoasă, pentru că alt fel…”, a declarat unul dintre sătenii din Cişmea.
Rezolvarea va fi una de durată, deoarece constructorii nu prea se înghesuie să ia astfel de lucrării. Dacă sectorul de drum în cauză de pe DJ 296, de 2,6 kilometri, situat la ieşirea din Botoşani spre Cişmea, alături de alte două, unul de 1,35 kilometri din vecinătatea terenului de fotbal din comuna Roma şi altul de jumătate de kilometru de la intrarea în Dorobanţi urmează să primească avizul CTE interministerial şi apoi să fie scoase la licitaţie de CNI, alte două sectoare cu probleme similare, Roma – Nicşeni (DJ296), pe o lungime de 1,4 kilometri şi Dumeni – Havârna (DJ293) pe lungime de 900 de metri, au fost scoase la licitaţie în luna februarie, iar la jumătatea lunii martie, când a expirat termenul de depunere a ofertelor, licitaţia s-a anulat, cel mai probabil din lipsa ofertanţilor. Şi asta deşi contractele sunt destul de generoase, fiind în valoare de 13,66 milioane de lei (n.r. – aproximativ trei milioane de euro), respectiv 6,94 milioane de lei (n.r. – aproximativ 1,5 milioane de euro).
„E un adevărat chin să ajungi până în Dorobanţi. Îţi rupi maşina pe drumurile astea. Degeaba plătim tot felul de taxe şi impozite, că nu se vede nimic. Între Roma şi Nicşeni este o adevărată aventură să mergi cu maşina, dar ce să vorbim de Roma – Nicşeni, când la ieşire din Botoşani drumul parcă e după război. Ăsta e respectul pe care ni-l acordă cei pe care i-am ales să ne reprezinte”, a declarat un şofer revoltat de starea DJ 296.
Pe lângă sectoarele preluate de CNI şi repararea restului drumului are de aşteptat până Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP) Botoşani va încheia noi contracte de întreţinere. La licitaţie s-au prezentat cinci ofertanţi: pe Zona 1 – Sud (Botoşani – Truşeşti), unde acordul cadru poate ajunge până la o valoare maximă de 25,2 milioane de lei (n.r. – 5,3 milioane de euro) s-au înscris trei ofertanţi şi anume: asocierea dintre firmele locale Big Conf şi Conrec, Transporturi Auto şi firma suceveană Fibracis Grup Leţcani, în timp ce pee lotul 2, Dorohoi – Săveni, care presupune lucrări de până la 32,4 milioane de lei (n.r. – 6,8 milioane de euro) s-au înscris doi ofertanţi: Big Conf în asociere cu o firmă din Satu Mare şi Fibracis Grup Leţcani.