Schimb de replici astăzi între autorităţi şi reprezentanţii şcolilor de şoferi, pe tema circulaţiei şi a pregătirii viitorilor şoferi. Discuţiile au avut loc în cadrul Comisiei de siguranţă rutieră, care s-a desfăşurat la sediul Instituţiei Prefectului, sub coordonarea subprefectului Daniela Lozneanu.
La dezbateri a participat pentru prima dată viceprimarul municipiului Botoşani, Cosmin Andrei, dar şi vechii colaboratori, şeful Serviciului Rutier, comisarul şef Teodor Orhei, şeful Serviciului de Înmatriculări Permise Auto, comisarul Marian Ciornea, precum şi noul şef al Biroului teritorial din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul Transportului Rutier, Gheorghe Rodovei. Discuţiile au plecat de la necesitatea instalării mai multor indicatoare rutiere în municipiul Botoşani, precum şi la reglementarea priorităţii în unele intersecţii din Botoşani, inclusiv în zona sensurilor giratorii de lângă mall, de lângă colegiul economic, Pod de Piatră şi Primăverii, instituirea „undei verzi” în reţeaua de semafoare din dreptul supermarket-ului Kaufland, ori modificarea unor treceri de pietoni înfiinţate prea aproape de pastilele din sensurile giratorii. Viceprimarul a promis că va transmite mai departe doleanţele către Comisia de sistematizare a circulaţiei şi acolo unde există posibilitatea se va interveni imediat pentru montarea unor noi indicatoare rutiere ori presemnalizare. În schimb, Cosmin Andrei i-a „taxat” pe instructorii care ies în trafic cu candidaţii de la ora 8, pe principalele artere de circulaţie, când traficul în municipiu este aproape paralizat. „Încercaţi să ieşiţi cu ei pe la ora 9, ori dacă nu se poate, evitaţi zona centrală a municipiului”, a fost mesajul viceprimarului Cosmin Andrei.
A fost însă startul unor replici dure din partea reprezentanţilor instituţiilor statului, care au pus în discuţie mai multe probleme înregistrate la nivelul instructurilor auto. În primul rând, şeful de la Permise, Marian Ciornea, a atras atenţia că, din cauza aglomeraţiei de la examinările pentru obţinerea permisului auto, unele programări au ajuns să se „vândă”. Ba mai mult, unii instructori ar fi încercat să intervină pentru a-i favoriza la programări pe unii candidaţi proprii, faptele fiind la limita traficului de influenţă. Inclusiv şeful Serviciului Rutier a atras atenţia că de la începutul acestui an numărul accidentelor a crescut faţă de perioada similară a anului trecut, principala cauză fiind neacordarea priorităţii pietonilor angajaţi în traversare, iar din acest motiv le-a cerut instructorilor auto să-i înveţe de aspiranţii la permisul auto să acorde prioritate şi să-i respecte pe ceilalţi participanţi la trafic. Nici şeful ISCTR nu a rămas impasibil şi a anunţat că toate şcolile de şoferi vor fi controlate în viitorul apropiat de această instituţie, urmând să fie verificată inclusiv prezenţa la ore a cursanţilor pentru a se vedea dacă orele sunt susţinute în realitate sau sunt bifate doar în documente. „La şcoala profesională, cei care termină cursurile devin sudori, lăcătuşi mecanici, dar stau şi lucrează undeva într-un atelier. La dumneavoastră, cei care termină cursurile ajung pe stradă şi-i vedem de ce sunt în stare”, a fost mesajul lui Gheorghe Rodovei, care le-a cerut instructorilor auto mai multă implicare şi responsabilitate, iar în situaţia în care văd că unii cursanţi au anumite devieri comportamentale, să-i trimită pentru reverificări psihologice.