Pentru reducerea riscului de implicare în evenimente rutiere nedorite a copiilor, poliţiştii Serviciului Rutier Botoşani au susţinut la Grădiniţa ,,Licurici” Botoşani, structură a Şcolii Gimnaziale ,,Sfânta Maria”, lecţia interactivă de educaţie rutieră ,,Să circulăm corect!”. Agenţii rutieri le-au vorbit copiilor despre costumaţia agentului de circulaţie, despre regulile şi normele de circulaţie, despre anumite evenimente în care sunt implicaţi copiii care nu respectă regulile de circulaţie, despre modul cum trebuie să circule ei pe stradă. Prichindeii au fost învăţaţi să nu se joace pe drumurile publice sau în apropierea acestora şi să aleagă locurile special amenajate în acest sens, să circule doar pe trotuare, iar acolo unde acestea nu sunt, doar pe partea stânga, cât mai aproape de marginea drumului.
Totodată, agenţii rutieri le-au explicat semnificaţia indicatoarelor rutiere şi a culorilor semaforului. Prin astfel de activităţi, spun agenţii rutieri, se doreşte conştientizarea necesităţii formării încă de la o vârstă fragedă a unui comportament rutier responsabil.
Activitatea practică a constat în povestiri însoțite de imagini şi fișe de lucru. Copiii au spus poezii, au interpretat cântece, au participat la un concurs pe teme de circulaţie şi au făcut poze cu agenţii de circulaţie, fiind foarte încântaţi de această întâlnire.
În cadrul acestei activităţi, preşcolarii au avut ocazia să pună întrebări referitoare la siguranţa circulaţiei pe drumurile publice.
„Scopul activității a fost de prevenire a vătămării copiilor în accidente rutiere, prin formarea abilităților și comportamentului rutier responsabil în calitate de pietoni. Învăţământul oferă cadrul eficient de realizare a obiectivelor educaţiei rutiere prevăzute în programa instructiv-educativă. Pentru a evita eventualele evenimente neplăcute, noi, cadrele didactice, recomandăm elevilor să depună eforturi concentrate pentru creșterea siguranței rutiere, să fie conștienți de pericolele ce pot apărea în traficul rutier, să fie însoțiți de un adult, iar atunci când nu este posibil să se asigure foarte bine și să aplice reguli de circulație în calitate de pietoni”, a declarat profesorul Nela Miron, coordonatoarea proiectului.