La întâlnirea primarilor şi parlamentarilor botoşăneni cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, s-a adus în discuţie şi situaţia liniei ferate care uneşte Dorohoiul de Iaşi şi care arată terifiant. „În judeţul Botoşani în reţeaua de căi ferate avem şi acest tronson Dorohoi – Leţcani. Din păcate, şi trebuie să o spunem, starea acestei porţiuni arată deplorabil şi nu mai putem vorbi de transportul cerealelor pe acest tronson… Înţelegem că este în administrarea unui operator privat, dar are şi obligaţia contractuală de a interveni în reabilitarea infrastructurii”, a declarat senatorul PSD Lucian Trufin.
Ministrul Răzvan Cuc le-a trasat oficialilor de la CFR sarcina de a solicita concesionarului acestui sector feroviar să intervină şi să facă lucrările asumate, altminteri să i se rezilieze contractul. „Vreau să văd investiţii în terasament, pentru că am văzut că sunt probleme la terasament destul de mari; modernizarea peroanelor, pentru că am văzut în acel material că erau oameni de pe peron care se plângeau de anumite probleme vis-à-vis de accesul de pe peron; partea de curăţenie, care e o chestie de omenie şi pe care trebuie să o facă. Ori îşi fac treaba serios, ori reziliem contractul. Nu stau să ne rugăm. Imaginile sunt mult mai mult decât elocvente”, a replicat Cuc.
Subiectul a fost reluat şi în conferinţa de presă ce a urmat întâlnirii. Întrebat dacă îşi menţine declaraţia privind rezilierea contractului concesionarului în condiţiile în care acesta este firma braşoveană Regio Călători, fost Regiotrans, şi care a aparţinut unui apropiat al lui Liviu Dragnea, Costel Comana, omul de afaceri care s-a sinucis în 2015, în timpul unui zbor către Costa Rica, şi despre care presa centrală a scris că a intermediat afacerile liderului PSD din Brazilia şi care ar fi cumpărat mai multe proprietăţi imobiliare de la acesta, Răzvan Cuc a declarat: „Ştiu care este firma. Am spus că nu mă interesează denumirea firmei, nu mă interesează cine are firma, ci trebuie să rezolve problema. Dumneavoastră vorbiţi de nişte supoziţii, de nişte articole apărute în presă. Eu nu intru în subiecte de genul ăsta. Pe mine mă interesează infrastructura feroviară. Dacă omul acela va face ce i-am trasat eu să facă şi ceea ce îi va trasa domnul director (n.r. – Radu Pipa, directorul CFR Infrastructură) la discuţia pe care sunt convins că o va avea săptămâna viitoare, dacă îşi face treaba, rămâne în contract, nu-şi face treaba, pleacă”.
Un raport al inspectorilor antifraudă din cadrul Fiscului, ieşit la iveală în urmă cu un an, dezvăluie că milionarul Costel Comana, cel care la sfârşitul lunii februarie 2015 a fost găsit mort într-un avion cu destinaţia Costa Rica, a transferat banii din firma Regiotrans către alte societăţi pe care le controla sau către propriile conturi. În esenţă era vorba de bani pe care Regiotrans îi încasa de la statul român, în baza unor subvenţii pentru transportul public de călători, şi care trebuiau investiţi în dezvoltarea infrastructurii feroviare.
O anchetă jurnalistică publicată de Rise Project sugera că preşedintele PSD, Liviu Dragnea, şi-ar fi consolidat influenţa, folosindu-se de un cerc restrâns de oameni de încredere, care, de peste zece ani, s-ar întâlni în secret în Brazilia şi cu care ar face afaceri. Din acest cerc ar fi făcut parte şi milionarul Costel Comana, fost coleg de facultate al lui Liviu Dragnea. Tot, potrivit Rise Project, Comana a achiziţionat şase proprietăţi de la Liviu Dragnea, amplasate în Teleorman, la mare, la munte şi în lunca Dunării.