Judeţul Botoşani va primi anul acesta de la Guvern 20,8 milioane de lei pentru întreţinerea drumurilor judeţene şi comunale. Suma este cu 50% mai mari decât anul trecut, dar şi drumurile sunt într-o stare mai proastă fiind afectate serios de fenomenul îngheţ-dezgheţ din această iarnă.
Banii urmează să fie împărţiţi între Consiliul Judeţean (CJ) Botoşani şi comune după algoritmul folosit anul trecut şi anume: 70% la CJ şi 30% la comune. „Vom păstra aceeaşi repartizare ca anul trecut, adică 70% vor rămâne la judeţ, iar restul îl vom împărţi la comune. Sunt mai mulţi bani ca anul trecut şi ne propunem să facem mai mulţi kilometri decât în 2018, când am turnat covor asfaltic pe 51 de kilometri”, a declarat Dorin Birta, vicepreşedintele CJ.
Astfel, CJ-ul ca avea la dispoziţie în acest an aproximativ 15 milioane de lei, bani care vor fi folosiţi pentru peticiri şi turnarea unui de covoare asfaltice într-un singur strat. Jumătate din aceşti bani se vor folosi pentru reabilitarea drumului Flămânzi – Prăjeni – Plugari. „Acolo mai sunt lucrări de fundaţie, mai sunt lucrări de altă natură până la covorul asfaltic. Nu putem turna covor asfaltic pe suprafeţele existente acolo. Trebuie intervenit la fundaţia drumului. Apoi avem alunecările de teren de la pod (n.r. – podul din Prăjeni). Sunt lucruri separate pe care, sperăm noi, să le rezolvăm cât mai repede”, a mai declarat vicepreşedintele CJ, adăugând că aici se va turna covor asfaltic în două straturi.
Dorin Birta mai susţine că anul acesta se va interveni pe drumul Botoşani – Orăşeni Deal, porţiunea de pădure de la Orăşeni Deal până la Mesteacăn, Joldeşti – Tudora – limita de judeţ Suceava. De asemenea, se are în vedere şi tronsonul Baisa – Corni, însă aici, ca şi la Prăjeni – Plugari sunt mai multe lucrări, inclusiv intervenţie la fundaţia drumului.
Problema mare este că, în momentul de faţă, nu există firmă care să facă lucrările de întreţinere la drumuri, Big Conf, societatea controlată de Liviu Conţac, denunţând contractul multianual pe care-l avea cu Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP) pe motiv că a crescut preţul la bitum şi salariul minim. În aceste condiţii, DJDP este nevoită să reia licitaţia, iar lucrările vor debuta după stabilirea unui nou câştigător.