Anunţul făcut de ministrul Ecaterina Andronescu vizând evaluarea corpului profesoral, din zece în zece ani, după modelul japonez, a fost primit cu critici în sistemul educaţional botoşănean. Liviu Axinte, liderul Ligii Sindicatelor din Învăţământ, a afirmat că ministrul ar trebui să ştie că oamenii de la catedră sunt evaluaţi anual. Mai mult, liderul LSI a adăugat că şi oamenii din învăţământ solicită o evaluare a politicienilor. „Noi solicităm o dată la zece ani o evaluare a politicienilor, printr-un concurs. Tot așa, scris, legislație, interviu. Deci societatea nu este formată numai din profesori. Care sunt domeniile la care România excelează față de Japonia? Doar învățământul este într-un picaj liber? Sigur, toate măsurile care trebuie luate pentru a rezolva deficiențele din învățământ pot fi și sunt susținute de noi. Dar trebuie să fie și realiste”, a declarat Liviu Axinte.
Potrivit acestuia, angajaţii din învăţământ aşteaptă măsuri care să ducă la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă în sistem. „Să facem astfel încât învățământul să beneficieze de mijloace moderne, de dotări minimale de la apă curentă, toalete care să nu fie în curtea școlii, dotare cu material didactic, asigurarea unei salarizări care să-i aducă pe cei mai buni absolvenți din învățământul superior în învățământ, asigurarea unor condiții de supraviețuire pentru unii copii care provin din familii în care situația materială este precară și nu li se pot asigura condiții în așa fel încât el să fie cu gândul la școală”, a mai afirmat Liviu Axinte.
În ultimii ani, liderii sindicatelor din educaţie s-au tot plâns de faptul că învăţământul este prioritate naţională doar pe hârtie şi în declaraţiile şi promisiunile politicienilor, în condiţiile în care nu se asigură 6% din PIB, deşi această finanţare este prevăzută în lege.