spot_img
miercuri, noiembrie 27, 2024
HomeLocal BT20% din maşinile care circulă în Botoşani, înmatriculate anul trecut

20% din maşinile care circulă în Botoşani, înmatriculate anul trecut

Numărul maşinilor din judeţul Botoşani creşte într-un ritm fără precedent. Cel puţin aşa reiese din datele prezentate de către Prefectura Botoşani.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Parcul auto judeţean se apropie cu paşi rapizi de pragul de 100.000 de vehicule, la sfârşitul anului trecut acesta numărând 98.070 de maşini. Numai anul trecut, parcul auto a crescut 10%, în circulaţie fiind cu aproape 10.000 de maşini (9.694) mai multe decât în 2017. Acest lucru s-a datorat mai mult importului masiv de maşini second hand, favorizat de eliminarea taxelor auto, şi mai puţin maşinilor noi, care, în ansamblu, au fost preferate mai mult de agenţii economici.

Anul trecut au fost înmatriculate 20.334 de autovehicule, dar, în acelaşi timp, au fost radiate din circulaţie 10.640 de maşini, de unde a rezultat şi sporul de 10% al parcului auto judeţean.

Ritmul de înmatriculări pare să se menţină ridicat şi în acest an, dacă ţinem cont că pentru a te programa online la înmatriculare nu mai sunt date disponibile decât la jumătatea lunii martie.

La nivelul întregii ţări, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în 2018 s-au vândut 187.276 de autovehicule, cu 19,6% mai mult decât în 2017, „acesta fiind şi cel mai mare volum anual al vânzărilor de automobile din ultimii 10 ani, dar mult sub volumul înregistrat înainte de criza economică din anul 2009”.

În ceea ce priveşte maşinile second hand, în 2018 s-au vândut 473.616 unităţi, cu 9,1% mai puţine decât în 2017. „Ar mai fi de remarcat, însă, o oarecare îmbunătăţire a vârstei autoturismelor rulate importate, ca urmare a creşterii volumului pe segmentul de vârstă sub şapte ani, (cele care au un nivel de emisii poluante mai redus) şi scăderi pe segmentul celor peste 12 ani (foarte poluante). Cu toate acestea, numărul autoturismelor rulate mai vechi de 12 ani (cu emisii poluante ridicate, respectiv mai vechi de Euro3 inclusiv), reprezintă circa 42,4%, fapt care contribuie la menţinerea unui nivel de poluare ridicat”, mai arată APIA.

Parcul auto din România este, în continuare, „alimentat” cu multe maşini vechi, iar, în condiţiile în care, prin Programul „Rabla” au fost eliminate din parcul auto doar aproximativ 81.000 de maşini, mult mai puţine decât cele cu vârstă mai mare de 12 ani intrate în parcul auto, acesta va rămâne printre cele mai vechi din Europa.

Parcul auto al României are o vârstă medie de aproximativ 16 ani.

Guvernanţii „ne ameninţă” trimestrial cu o nouă taxă auto

Taxele auto au fost eliminate de către guvernarea PSD-ALDE de la 1 februarie 2017 împreună cu celelalte 101 de taxe nefiscale. De atunci, volumul maşinilor second-hand aduse în ţară a crescut constant, iar acest lucru se poate consta cu ochiul liber în oraşe, unde ambuteiajele şi lipsa locurilor de parcare au devenit o normalitate.

Trimestrial, ministrul Mediului, Graţiela Gavrilescu, care este şi vicepremier, iese în câte o conferinţe de presă şi anunţă că taxa va fi reintrodusă peste câteva luni. „Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu ştiu cum va ieşi forma finală a acestei penalităţi pentru maşinile care vor polua şi sper ca, în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri şi cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem şi o formă finală. Principiul va fi acelaşi, adică «Poluatorul plăteşte!». Amprenta trebuie să fie neapărat carbonul ca emisie”, este declaraţia preferată a Graţielei Gavrilescu.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la UE. De atunci ea a suferit mai multe modificări, dar toate variantele ei au fost declarate ilegale de către justiţia europeană, astfel că România trebuie să restituie taxele încasate.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
0.6 ° C
0.6 °
0.5 °
91 %
1kmh
100 %
mie
7 °
joi
8 °
vin
4 °
sâm
5 °
Dum
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Le mai curăță odată, că de alegeri nu s-a văzut deloc bine și uite ce a ieșit.

EDITORIAL

După cum era și normal, materialele de presă scrise de colegii mei despre activitatea parlamentarilor botoșăneni au stârnit un interes uriaș. Am primit neobișnuit...

EPIGRAMA ZILEI

Despre siguranță latră Uitând de niște indicii : Oastea-i lăsată la vatră, Vatra la ... servicii! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...