Soarta drumului spre Iaşi prin Prăjeni – Plugari depinde de contractul de întreţinere a drumurilor judeţene. Recent, firma Big Conf, controlată de Liviu Conţac şi care a câştigat lucrările de întreţinere şi îmbrăcăminţi asfaltice, a notificat Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP) Botoşani şi Consiliul Judeţean (CJ) că nu va mai putea onora contractul în termenii în care a fost încheiat din cauza creşterii considerabile a preţului la bitum. Autorităţile locale mai au câteva zile de a rezolva diferendul cu Big Conf, după care, în cazul în care nu se ajunge la un compromis, vor trebui să organizeze o nouă licitaţie pentru serviciul de întreţinere şi îmbrăcăminţi asfaltice la drumurile judeţene.
„Drumul acesta (n.r. – Flămânzi – Prăjeni – limită cu judeţul Iaşi) se va face prin reparaţii, nu prin licitaţie. Este o licitaţie făcută pentru întreţinerea de drumuri, cu contract multianual, care în momentul de faţă nu este denunţat. Dar, dacă se va denunţa, până la sfârşitul lunii, că acesta este termenul, se va declanşa o nouă licitaţie. Presupun că, nu o să dureze mult, pentru că prin noua lege o să parcurgem etapele mult mai rapid, nu ca la fondurile europene. Se vor parcurge etapele foarte repede legat de această licitaţie. Dar încă nu e lămurită problema cu rezilierea contractului de către Big Conf. Sper să nu se întâmple acest lucru”, a declarat vicepreşedintele CJ, Dorin Birta.
Acesta susţine că dacă situaţia privind contractul de întreţinere nu se va rezolva până la sfârşitul lui martie-aprilie, „o să avem firmă desemnată la sfârşitul lui mai”. „Acolo mai sunt lucrări de fundaţie, mai sunt lucrări de altă natură până la covorul asfaltic. Nu putem turna covor asfaltic pe suprafeţele existente acolo. Trebuie intervenit la fundaţia drumului. Apoi avem alunecările de teren de la pod (n.r. – podul din Prăjeni). Sunt lucruri separate pe care, sperăm noi, să le rezolvăm cât mai repede”, a mai declarat vicepreşedintele CJ.
Reluarea licitaţiei pentru întreţinerea drumurilor judeţene ar aduce întârzieri importante în intervenţiile pentru remedierea acestora chiar şi în condiţiile unei licitaţii care să meargă şnur, fără contestaţii şi la limita de jos a termenelor prevăzute de legea achiziţiilor publice. Există astfel posibilitatea ca remedierea drumurilor judeţene şi debutul lucrărilor la drumul Flămânzi – Prăjeni – limită cu judeţul Iaşi să nu înceapă mai devreme de jumătatea primăverii. Şi asta în cel mai optimist scenariu.
Licitaţie anulată pentru Drumul Naţional
La începutul săptămânii trecute, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a respins toate ofertele primite de la constructori pentru modernizarea drumului Botoşani – Târgu Frumos, pe motiv că nu sunt conforme cu ceea ce scrie în caietul de sarcini. Licitaţia se va relua săptămâna viitoare, dar acest lucru echivalează cu o întârziere a debutului lucrărilor cu cel puţin un de an. În aceste condiţii, este puţin probabil, chiar şi în cel mai optimist scenariu, ca lucrările să înceapă în cursul acestui an, iar dacă ţinem cont şi de faptul că vor dura, potrivit caietului de sarcini, minim 24 de luni, este foarte puţin probabil ca pe drumul Botoşani – Târgu Frumos să se poată circula în condiţii decente mai devreme de 2022.
În decembrie 2017, Guvernul României a aprobat modernizarea drumului Botoşani – Târgu Frumos. În total ar urma să fie reabilitaţi 71 de kilometri de drum naţional, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul judeţului Botoşani, iar investiţia mai cuprinde reabilitarea a opt poduri pe tot traseul şi construirea unuia nou. Valoarea investiţiei se ridică la aproximativ 80 de milioane de euro.