Zeci de botoşăneni care locuiesc în cartierul Sucevei aşteaptă de câţiva ani rezolvarea unei probleme generată de sistemul de canalizare din zonă. Subsolurile unor blocuri sunt inundate frecvent, iar locatarii sunt nevoiţi să suporte mirosul pestilenţial degajat de apa plină de fecale.
Cea mai mare problemă este la blocul Sucevei 7, scara A, unde se află 20 de apartamente. „Din 2015 până în prezent situaţia s-a degradat şi mai mult, pur şi simplu nu se poate locui de mirosul pestilenţial pe care îl degajă dejecţiile şi mizeria de la subsol, întrucât acestea vin de la scările B şi C, scara A fiind capăt de linie şi în pantă. Vă reamintim că la subsolul blocului Sucevei 7 scara A există construit adăpostul ALA care este inundat de ape reziduale, dejecţii şi mizerii, adăpost ce s-a degradat foarte mult, inclusiv fundaţia blocului este serios afectată de coroziunea făcută de aceste dejecţii”, se arată într-o sesizare trimisă la începutul anului trecut.
Aceasta a fost una dintre sesizările trimise în ultimii ani. Urmare a demersurilor făcute de conducerea Asociaţiei 12, dar şi de locatari, în vara anului 2015, s-a făcut un plan de monitorizare şi s-a dispus înlocuirea ţevilor de la subsol, până la canalul colector principal, dar planul nu a fost pus în practică.
Cum problema s-a repetat, Adela Vasilică, preşedintele Asociaţiei 12, s-a decis să reia demersurile, cu speranţa că lucrurile vor intra pe făgaşul normal şi a trimis o adresă Direcţiei de Sănătate Publică.
Anul trecut au fost făcute lucrări la canalul colector exterior, însă acestea nu au dus la rezolvarea situaţiei. Potrivit preşedintelui asociaţiei, locatarii de pe scară au dat până acum 8.500 de lei pentru lucrările care au fost făcute în subsol. „Am făcut nenumărate demersuri ca să vină să repare. Peste tot am umblat, nu s-a rezolvat nimic. Oamenii stau cu masca pe gură, din cauza mirosului. Fiind adăpost ALA în subsol, am cerut ajutor şi de la primărie şi de la Consiliul Judeţean. Înainte de Crăciun au stat oamenii cu mizeria în subsol. Am nenumărate apeluri la Nova Apaserv. A venit o echipă, dar problema a reapărut”, a declarat Adela Vasilică.
Un botoşănean ce locuieşte la etajul patru a spus că nu mai poate suporta mirosul. „Tot mirosul se ridică sus. Dac ai deschis cumva uşa, mori, nu altceva. Ne confruntăm cu această probleme de câţiva ani”, a spus acesta.
Problema a fost adusă la cunoştinţa directorului general Nova Apaserv, Albert Tanasă, care a promis că va trimite o echipă în zonă pentru ca problema să fie rezolvată.