spot_img
duminică, aprilie 20, 2025
AcasăLocal BTBotoşăneni aduşi în pragul disperării de probleme la canalizare

Botoşăneni aduşi în pragul disperării de probleme la canalizare

Zeci de botoşăneni care locuiesc în cartierul Sucevei aşteaptă de câţiva ani rezolvarea unei probleme generată de sistemul de canalizare din zonă. Subsolurile unor blocuri sunt inundate frecvent, iar locatarii sunt nevoiţi să suporte mirosul pestilenţial degajat de apa plină de fecale.

Cea mai mare problemă este la blocul Sucevei 7, scara A, unde se află 20 de apartamente. „Din 2015 până în prezent situaţia s-a degradat şi mai mult, pur şi simplu nu se poate locui de mirosul pestilenţial pe care îl degajă dejecţiile şi mizeria de la subsol, întrucât acestea vin de la scările B şi C, scara A fiind capăt de linie şi în pantă. Vă reamintim că la subsolul blocului Sucevei 7 scara A există construit adăpostul ALA care este inundat de ape reziduale, dejecţii şi mizerii, adăpost ce s-a degradat foarte mult, inclusiv fundaţia blocului este serios afectată de coroziunea făcută de aceste dejecţii”, se arată într-o sesizare trimisă la începutul anului trecut.

Aceasta a fost una dintre sesizările trimise în ultimii ani. Urmare a demersurilor făcute de conducerea Asociaţiei 12, dar şi de locatari, în vara anului 2015, s-a făcut un plan de monitorizare şi s-a dispus înlocuirea ţevilor de la subsol, până la canalul colector principal, dar planul nu a fost pus în practică.

Cum problema s-a repetat, Adela Vasilică, preşedintele Asociaţiei 12, s-a decis să reia demersurile, cu speranţa că lucrurile vor intra pe făgaşul normal şi a trimis o adresă Direcţiei de Sănătate Publică.

Anul trecut au fost făcute lucrări la canalul colector exterior, însă acestea nu au dus la rezolvarea situaţiei. Potrivit preşedintelui asociaţiei, locatarii de pe scară au dat până acum 8.500 de lei pentru lucrările care au fost făcute în subsol. „Am făcut nenumărate demersuri ca să vină să repare. Peste tot am umblat, nu s-a rezolvat nimic. Oamenii stau cu masca pe gură, din cauza mirosului. Fiind adăpost ALA în subsol, am cerut ajutor şi de la primărie şi de la Consiliul Judeţean. Înainte de Crăciun au stat oamenii cu mizeria în subsol. Am nenumărate apeluri la Nova Apaserv. A venit o echipă, dar problema a reapărut”, a declarat Adela Vasilică.

Un botoşănean ce locuieşte la etajul patru a spus că nu mai poate suporta mirosul. „Tot mirosul se ridică sus. Dac ai deschis cumva uşa, mori, nu altceva. Ne confruntăm cu această probleme de câţiva ani”, a spus acesta.

Problema a fost adusă la cunoştinţa directorului general Nova Apaserv, Albert Tanasă, care a promis că va trimite o echipă în zonă pentru ca problema să fie rezolvată.

mde
dav
dav
dav
dav
sdr
sdr
Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
8.9 ° C
8.9 °
8.9 °
92 %
0.9kmh
89 %
D
25 °
lun
24 °
mar
25 °
mie
25 °
J
19 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Numai ce am dat la ziar și s-a și rezolvat avaria. Probabil s-au luat cu sărbătorile și au uitat.

EDITORIAL

Ne-am aștepta ca, având în vedere vremurile și tehnica, cei de la butoane să fie mai prudenți atunci când vine vorba despre manipulare și...

EPIGRAMA ZILEI

Problema ucraineană Se va rezolva la țar Numai printr-un emisar Ales pe ... Sprânceană!

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...