joi, aprilie 10, 2025
AcasăLocal BTDrumuri proaste la o sută de ani de administrație a șoselelor în...

Drumuri proaste la o sută de ani de administrație a șoselelor în România

Astăzi, 15 ianuarie 2019, se împlinesc o sută de ani de la înfiinţarea Direcţiunei Generale de Poduri şi şosele din Moldova. Actuala Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi s-a înfiinţat prin decret regal semnat de Regele Ferdinand I, care a decis să unifice direcţiile de poduri şi şosele judeţene din judeţele Moldovei. „Pe ziua de 15 Ianuarie 1919, direcţiile de poduri şi şosele judeţene se grupează pe direcţiuni de poduri şi şosele… Direcţiunea IV, cu reşedinţa la Iaşi, cuprinzând judeţele: Botoşani, Dorohoi, Iaşi, Suceava, Neamţu, Roman, Vaslui şi Fălciu”, se arată în decretul regal de reorganizare a direcţiilor de drumuri şi şosele.

După o sută de ani, infrastructura rutieră este una precară în Moldova, aceasta fiind aproape izolată de restul ţării din cauza drumurilor proaste. Astfel, moldovenii se confruntă cu aceleaşi probleme ca înaintaşii lor, care au contribuit din plin la constituirea statului unitar român.

Autostrada „Unirii”, Iaşi – Târgu-Mureş, care ar putea scoate Moldova din izolare rămâne doar la stadiul de vis, fiind o promisiune constantă a politicienilor, dar tot la fel de constat şi sabotată de autorităţi. Chiar dacă a fost adoptată şi o lege pentru realizarea ei în termen de maxim patru ani, guvernanţii fac tot ce le stă în putinţă pentru a o întârzia. Guvernul PSD-ALDE insistă pe parteneriatului public-privat pentru realizarea ei, deşi comisarul european pentru politică regională, Corina Creţu, a aprobat, recent, modificarea POIM, prin care vor fi alocate mai multe fonduri europene pentru proiecte de importanţă majoră pentru România. „Concret, prin această decizie, rata de cofinanţare europeană creşte de la 75% la 85% pentru proiectele privind dezvoltarea reţelei transeuropene de transport”, se menţionează într-un comunicat de presă al Comisiei Europene. Astfel, la un cost estimat de aproximativ nouă miliarde de euro, contribuţia României ar fi de 1,35 miliarde euro, în timp ce 7,65 de miliarde de euro ar veni de la UE.

La ceas centenar, Ovidiu Mugurel Laicu, directorul general regional al DRDP Iaşi, susţine că „ultimul secol a fost unul al transformărilor”. „Ne propunem să ducem la bun sfârşit marile proiecte de infrastructură ale Moldovei – variante ocolitoare la profil de autostradă sau modernizări de drumuri naţionale strategice. În al doilea rând, ne propunem recâştigarea şi apărarea blazonului de administratori ai drumurilor naţionale”, arată Ovidiu Mugurel Laicu.

La momentul de faţă, DRDP Iaşi desfăşoară activităţi de administrare a drumurilor naţionale în opt judeţe, respectiv Bacău, Botoşani, Galaţi, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui şi Vrancea, având în administrare 3.276,326 kilometri de drumuri naţionale, din care: 3.102,89 km – drumuri naţionale cu două benzi de circulaţie; 24,636 km – drumuri naţionale cu trei benzi de circulaţie; 148,800 km – drumuri naţionale cu patru benzi de circulaţie; 84,087 km – drumuri naţionale pietruite; 872 poduri, în lungime totală de 35.704,25 metri şi un tunel, în lungime de 46,4 metri.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
2.8 ° C
2.8 °
1.6 °
58 %
12.1kmh
100 %
J
3 °
vin
5 °
S
8 °
D
15 °
lun
18 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

În sfârșit, poezia e protejată la Botoșani.

EDITORIAL

Chiar dacă România este republică semi-prezidențială – cu șef de stat și de guvern – președintele are importanța lui, mai ales la capitolul imagine...

EPIGRAMA ZILEI

Berbecuț Bârsan, ce ești năzdrăvan, Doar tu ne-ai băgat, adânc în rahat Deși ai primit, lucrări, înmiit De la noi, șira de paie și oloiul din tigaie... -...

HAPPY CINEMA

Primăvara vine cu o veste extraordinară pentru iubitorii de film! Între 22 aprilie și 31 mai, Happy Cinema îți oferă ocazia de a viziona...

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...