marți, aprilie 8, 2025
AcasăEconomicFamilie de oameni de afaceri din Botoşani în „Forbes România 100 Business...

Familie de oameni de afaceri din Botoşani în „Forbes România 100 Business Hall of Fame”

Puţini sunt botoşăneni care au reuşit să se impună în lumea dură a afacerilor, dar cei care au făcut-o sunt recunoscuţi la nivel naţional şi chiar internaţional. Este vorba şi de familia Solomonescu.
Carmen şi Dumitru Solomonescu au pus pe picioare un business de succes în domeniul lactatelor, fiind unul dintre puţinele branduri locale care a reuşit să se impună într-o piaţă dominată de multinaţionale. Secretul succesului îl reprezintă faptul că produsele sunt 100% naturale, ceea ce a deschis larg porţile pieţei internaţionale pentru Lacto Solomonescu.
Prestigioasă revistă americană „Forbes”, renumită pentru clasamentele pe care le face pe final de an, a realizat cu ocazia Centenarului Românie o listă a celor 100 cele mai importante personalităţi de business care au marcat economia românească – „Forbes România 100 Business Hall of Fame”. Nu este vorba de un top care să cuantifice afacerile, „prin aplicarea unor algoritmi asupra unor date concrete referitoare la anumiţi indicatori”, ci doar o enumerare, poate pe alocuri subiectivă, aşa cum precizează şi jurnaliştii de la Forbes România, a unor personalităţi de business de la noi din ţară. „I-am favorizat, fideli filosofiei Forbes, pe antreprenori, însă lista include deopotrivă executivi de carieră, consultanţi de renume, bancheri, vizionari români şi străini care au schimbat paradigmele business-ului şi care au avut capacitatea de a juca roluri multiple în dezvoltarea economiei româneşti… Sunt oameni care au construit de la zero sau au crescut cu succes şi, în unele cazuri, au vândut afaceri importante, dar au făcut-o întotdeauna pe baza unor principii corecte”, se arată în prezentarea proiectului editorial.
Jurnaliştii de la „Forbes România” au apreciat că cei doi antreprenori botoşăneni au reuşit să menţină un business de succes într-o piaţă dominată de companiile multinaţionale prin menţinerea tradiţiei locale în prepararea produselor lactate, dar şi „reinventarea” şi introducerea în producţie a unor „sortimente artizanale de brânzeturi italiene şi româneşti”. „În urmă cu 26 de ani, Dumitru Solomonescu înfiinţa împreună cu soţia sa, Carmen, compania Lacto Solomonescu în satul Miron Costin, comuna Vlăsineşti, judeţul Botoşani. Doreau să continue o tradiţie de familie, de două generaţii. Atunci, prelucrau zilnic 500 de litri de lapte cu patru angajaţi. Astăzi deţin cele mai noi tehnologii, cu linii complet automatizate şi prelucrează zilnic 150.000 de litri de lapte, având în medie 250 de angajaţi… Anul acesta (n.r. – 2018), Lacto Solomonescu s-a reinventat şi a introdus sortimente artizanale de brânzeturi italiene şi româneşti din dorinţa de a oferi şi altfel de produse fresh şi artizanale, greu de găsit la scară largă, datorită complexităţii cu care sunt modelate manual şi a termenului de valabilitate scurt”, se arată în descrierea făcută de „Forbes”.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
0.1 ° C
1.6 °
-0 °
73 %
4kmh
100 %
lun
0 °
mar
7 °
mie
6 °
J
5 °
vin
8 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Se întoarce iar primăvara un pic, după aia vine vara direct.

EDITORIAL

Miliarde de pixeli sunt risipiți în toate mediile electronice pe ce spun și fac cei 11 candidați la președinție. Sunt întorși pe toate fețele,...

EPIGRAMA ZILEI

Bărbații sunt porci, mișei, Îmi spunea, justificat, Pentru că amanții ei O înșală nencetat... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...