Cosmin Andrei, viceprimarul municipiului, a anunţat că a mai fost făcut un pas într-un important proiect al Zonei Metropolitane Botoşani. „Am o veste foarte bună pentru botoşăneni! În urma iniţiativei PSD Botoşani, se fac paşi importanţi pentru şoseaua de centură a municipiului, proiect realizat prin Zona Metropolitană Botoşani. A fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru realizarea Studiului de fezabilitate (SF) al obiectivului Șoseaua de centură a municipiului Botoșani prin Curtești”, a declarat Cosmin Andrei.
Licitaţia a fost câştigată de asocierea de firme Best Consulting &Design și Search Corporation Bucureşti. Contractul are o valoare de 645.000 de lei, fără TVA.
„În urmă cu un an şi jumătate, consiliile locale Botoşani şi Curteşti au aprobat asocierea. În toamna anului trecut, au aprobat nota conceptuală şi caietul de sarcini pentru acest obiectiv de investiţii. Elaborarea caietului de sarcini a durat până în mai 2018, lună în care am declanşat procedura de licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate. În luna septembrie 2018, a avut loc depunerea ofertelor, iar în jurul datei de 1 octombrie am făcut selecţia dosarelor. Evaluarea tehnică a fost finalizată pe 1 noiembrie, urmată de evaluarea economică a ofertei. Am introdus în Consiliul Municipal Botoşani şi şi Consiliul Local Curteşti câte o informare privind toate etapele derulării proiectului nostru comun şi sper ca până la sfârşitul lunii cele două consilii să aprobe câte un proiect de hotărâre vizând aprobarea achiziţiei Studiului de Fezabilitate pentru Şoseaua de Centură. În primele zile ale lunii decembrie, îi vom invita pe reprezentanţii asocierii de firme să semnăm contractul. Ei au la dispoziţie maxim şapte luni pentru elaborarea SF-ului”, a declarat Florin Egner, directorul Zonei Metropolitane.
Proiectul vizând şoseaua de centură este inclus în Strategia de dezvoltare a Zonei Metropolitane, aprobată pe 25 martie 2016. Proiectul va fi finanţat de la bugetul de stat, în acest sens existând semnale pozitive de la Ministerul Transporturilor şi de la bugetele locale.
Valoarea estimată a investiţiei este de aproximativ 20 de milioane de euro, şoseaua de centură urmând a avea 4,5 kilometri.
Pentru şoseaua de centură, reprezentanţii Zonei Metropolitane au identificat trei posibile trasee, toate pornind din zona cartierului „Lebăda” (sensul giratoriu de la intersecţia DN 28B cu strada Castanilor) şi având ca punct de legătură cu DN 29 zona sensului giratoriu din vecinătatea Dedeman). Primele două trasee urmăresc limita dintre municipiul Botoşani şi comuna Curteşti. Cel de-al treilea traseu urmăreşte limita dintre Botoşani şi Curteşti pe primii doi kilometri, intrând apoi pe teritoriul comunei Curteşti. Această ultimă variantă este agreată deoarece, cu toate că presupune costuri mai mari, ca urmare a soluţiilor tehnice ce trebuie adoptate, avantajele sunt evidente, respectiv asigurarea unei viteze de deplasare mai mari, posibilitatea de acces în DJ 207N, vizibilitate mai bună şi siguranţă mai mare. Variantele reale de traseu vor fi studiate în etapa de elaborare a Studiului de fezabilitate.