Societatea Modern Calor a câştigat în acest an doi mari clienţi. Este vorba despre Inspectoratul Judeţean de Poliţie şi Serviciul Judeţean al Arhivelor Naţionale. Conducerea societăţii susţine că, pentru creșterea randamentului sistemului de termoficare din municipiul Botoşani, societatea trebuie să ridice nivelul vânzărilor, prin racordarea de noi clienți, mai ales din segmentul clienților mari, persoane juridice. Racordarea celor două instituţii la sistemul centralizat a presupus un efort financiar de aproximativ 600.000 de lei, bani asiguraţi din bugetul Modern Calor. Volumul estimat al vânzărilor de energie pentru cele două instituții este de aproximativ 1800 de gigacalorii pe an, ceea ce reprezintă 2,7% din totalul vânzărilor anului 2017.
Florin Sandu, director general al Modern Calor, a arătat că aceste investiții au și o importantă componentă de protecție a mediului, deoarece, în condiţiile în care pentru fiecare client racordat se elimină o sursă de poluare din oraș (centrala individuală), producția energiei termice transferându-se în centrala de energie termică de la marginea orașului (CET), modernizată în baza unei finanţări europene de 45,2 milioane de leuro, cu scopul principal de a se reduce poluarea mediului.
„Tema protecției mediului este foarte discutată în ultimii ani, atât instituțional, cât și în societate în general. Din păcate, în ceea ce privește termoficarea, acțiunile concrete contravin sensului în care se desfășoară discuțiile publice. Adică una se spune, dar alta se face. Ne dorim un mediu mai sănătos, însă încurajăm o retorică publică împotriva termoficării centralizate și în favoarea soluțiilor individuale, care duc poluarea în oraș, direct la fereastra noastră, cu consecințe ulterioare dintre cele mai nefaste”, a precizat Florin Sandu.
Potrivit oficialului, Modern Calor își asumă rolul social pe care îl are ca prestator de servicii publice și își duce mai departe misiunea asumată, „inclusiv aceea de a acționa în direcția gestionării responsabile a resurselor energetice și implicit de a oferi soluții de încălzire economice cu un nivel cât mai redus de poluare urbană”.
Datele oficiale publicate pe site-ul operatorului arată că la finele anului trecut Modern Calor avea 89 de clienţi în rândul agenţilor economici, 40 de clienţi unităţi bugetare şi 11.062 de clienţi casnici.