Mii de botoşăneni au datorii însemnate la furnizorul de apă caldă şi căldură. O demonstrează datele centralizate la finele lunii septembrie, care arată că Modern Calor avea de încasat de la clienţii casnici 4,4 de milioane de lei, reprezentând valoarea datoriilor mai vechi de 60 de zile. Potrivit conducerii societăţii, pentru încasarea acestor creanțe, Modern Calor recurge la toate mijloacele legale avute la dispoziție. Astfel, sunt continuate demersurile în instanţă, unitatea având înregistrate 4200 de dosare, aflate în diferite stadii, de la cel de judecare, până la executarea silită. Aceste acţiuni în instanţă au fost deschise până în octombrie 2016, când au intrat în vigoare noi prevederi legale potrivit cărora facturile la energie termică neachitate în termen de 45 de zile de la primire constituie titlu executoriu şi pot fi executate silit prin intermediul executorului judecătoresc, fără a fi necesară o acțiune în instanță.
„Acest nivel al creanțelor neîncasate nu poate fi imputat furnizorului de servicii, care întreprinde demersurile legale necesare. Din păcate, cauza acumulării acestora o reprezintă nivelul redus al veniturilor unei părți din populație, fenomen mai accentuat în Botoșani față de alte orașe ale țării, având în vedere nivelul scăzut de trai”, a declarat Florin Sandu, director general al Modern Calor.
Oficialul a adăugat că nu numai Modern Calor se confruntă cu problema încasării cu greutate a contravalorii serviciilor prestate către populație, ci toţi operatorii din domeniu.