În cadrul Consfătuirii anuale a directorilor de şcoli, Gabriel Hârtie, inspector şcolar general, a prezentat rezultatele inspecţiilor generale din anul şcolar 2017 – 2018. Oficialul a arătat că sunt unele probleme care „ar trebui imediat remediate pentru că, din păcate, tind să devină cu caracter general”.
Potrivit inspectorului şcolar general, în şcoli au fost semnalate următoarele probleme: planurile remediale privind îmbunătățirea rezultatelor elevilor la examenele naționale uneori sunt întocmite doar la modul formal și nu se respectă în totalitate calendarul acestora de implementare; delegarea de sarcini și constituirea comisiilor de lucru în cadrul unităților de învățământ ar trebui la fel regândite, uneori sunt făcute doar formal, aspect care influenţează eficienţa acestora în cadrul unităţii de învăţământ; perfecționarea cadrelor didactice nu este întotdeauna realizată conform specificului unităților de învățământ și adaptată la nevoile pe care școala le are; documentele școlare obligatorii ale cadrelor didactice fie nu sunt prezente la mapele comisiilor metodice, fie nu sunt actualizate, avizate sau înregistrate.
Oficialul a făcut referiri şi la cele 12 inspecţii şcolare de revenire, care s-au realizat la unităţile de învăţământ unde au avut loc inspecţii generale.