Consilierii judeţeni s-au întrunit astăzi în şedinţă extraordinară pentru a dezbate proiectul vizând majorarea tarifelor activităţilor aferente serviciului de salubrizare prestate de către asocierea Diasil Service Suceava şi Rossal Roman, administratorii depozitului de la Stăuceni. Proiectul nu a fost dezbătut din lipsă de cvorum. La şedinţă au participat 21 de consilieri şi era necesară prezenţa a 22 de consilieri, dat fiind faptul că este un proiect de patrimoniu. Au lipsit doi consilieri de la PSD şi zece de la PNL.
Acelaşi proiect a fost retras de pe ordinea de zi a şedinţei din 30 august. Prezent la şedinţă, Anton Curelaru, administratorul Diasil Service, a declarat că aşteaptă până la finele acestei luni ca aleşii judeţeni să voteze proiectul. În caz contrar, există riscul blocării activităţii de primire a deşeurilor în depozitul de la Stăuceni, respectiv rezilierii contractului cu Consiliul Judeţean. Anton Curelaru a explicat că tarifele nu au fost modificate din septembrie 2016, data deschiderii depozitului de la Stăuceni. Potrivit acestuia, pe fondul nemajorării tarifelor, operatorul a înregistrat pierderi financiare, inclusiv demisii în rândul salariaţilor. „Majorarea se face conform legii. Există legislaţie în vigoare, în fiecare an se majorează tarifele conform modificării legislaţiei muncii, a achiziţiilor etc. De şase luni se negociază cu comisia şi comisia are toate datele. La 1 octombrie trebuie obligatoriu să se intre în normal”, a precizat Anton Curelariu.
Managerul Diasil a arătat că la depozit ajunge lunar 60% din cantitatea de deşeuri prevăzută în master planul judeţean de gestionare a deşeurilor. O altă problemă semnalată de Anton Curelaru este aceea că la nivelul judeţului activitatea de colectare selectivă a deşeurilor lasă foarte mult de dorit, lucru reflectat în cantitatea de deşeuri reciclabile transportată la depozit. „În aceste condiţii trebuie închisă staţia de sortare, trebuie conservată, dacă se merge aşa în continuare. Până acum a funcţionat cam undeva la 0,4%”, a mai spus Anton Curelaru.