Societatea de salubrizare din subordinea Consiliului Municipal Botoşani se confruntă cu tot mai multe probleme. Unitatea a început anul cu stângul, date fiind situaţia tensionată de la nivelul conducerii şi problemele financiare care par să se acutizeze.
Municipalitatea botoşăneană s-a adresat instanţei pentru a recupera de la Urban Serv aproximativ 700.000 de lei. Măsura a fost dispusă de inspectorii Curţii de Conturi, care au considerat că primăria a plătit această sumă nejustificat. În paralel cu această acţiune, municipalitatea a contestat tot în instanţă raportul inspectorilor Curţii de Conturi.
„Noi am atacat decizia Curţii de Conturi, dar în acelaşi timp am deschis şi procesul împotriva societăţii Urban Serv. Procedural, o să-l suspendăm ca să nu pierdem termenul de prescripţie, doar atât. Se va suspenda de comun acord după ce se va soluţiona procesul cu Curtea de Conturi, să vedem ce soluţie se va da la contestaţia noastră, se vor face şi expertize pe care le vom folosi şi în celălalt proces”, a declarat Oana Georgescu, secretarul municipiului, adăugând că sumele au fost contestate şi în perioada controlului şi după emiterea deciziei.
Nereguli descoperite de Curtea de Conturi
După verificările care au vizat anul financiar 2016, inspectorii Curţii de Conturi au depistat neconcordanţe între situaţiile de lucrări confirmate de funcţionarii din primărie şi plătite de la bugetul local şi regulamentul în baza căruia Urban Serv derulează activitatea de salubrizare.
Astfel, s-a constatat că în lunile de iarnă au fost plătite servicii de măturat chiar şi în perioadele în care carosabilul era acoperit cu zăpadă. De asemenea, în lunile ianuarie şi februarie 2016 au fost plătite lucrări de măturat manual, deşi în regulament se stipulează că această activitate se face doar în perioada 1 martie -15 noiembrie.
Dincolo de măsurile stabilite de Curtea de Conturi, societatea de salubrizare are deja probleme financiare, chiar dacă de câteva luni şi-a extins activitatea şi colectează deşeurile şi din zona IV a judeţului.
Probleme şi la nivel de conducere
Situaţia este tensionată şi la nivelul conducerii unităţii. Consiliul de Administraţie a rămas în patru membri, Gabriel Aprotosoaie înaintându-şi demisia.
O decizie în privinţa Consiliului de Administraţie este aşteptată din partea Consiliului Municipal, care este acţionar majoritar la Urban Serv. Asta după ce instanţa a anulat parţial hotărârea prin care au fost numiţi, în martie 2017, actualii administratori. Instanţa a anulat articolele prin care au fost numiţi administratorii şi a fost stabilită indemnizaţia acestora.
Viceprimarul Cosmin Andrei a dat ieri asigurări că situaţia de la Urban Serv va fi analizată în şedinţa din această lună a Consiliului Municipal. „Probabil vom avea şi un punct de vedere al directorului, urmând să decidem asupra situaţiei pe care trebuie să o reglementăm şi în contextul acestei demisii (cea a lui Gabriel Aprotosoaie – n.r.). Adunarea generală va face o analiză amplă a rezultatelor financiare, atunci când acestea vor apărea şi asupra climatului de la această societate”, a precizat Cosmin Andrei.
– Virginia CONSTANTINIU