Reabilitarea unora din cele mai importante drumuri din judeţ rămâne la stadiul de promisiune şi după vizita ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, la Botoşani. Venit ieri în judeţ pentru a vedea la faţa locului condiţiile de trafic, în special cele de pe singurul drum naţional de pământ, cel dintre Manoleasa şi Rădăuţi Prut, şi cele de pe drumul european Botoşani-Iaşi, oficialul a spus că artera este o ruşine şi că oamenii au tot dreptul să fie nemulţumiţi şi să nu mai aibă răbdare nici încredere în promisiuni.
În cadrul unei conferinţe de presă organizată la Primăria Manoleasa, ministrul Transporturilor a precizat că tot ce poate face în acest an este să scoată la licitaţie lucrările de proiectare pentru drumurile Manoleasa-Rădăuţi Prut, respectiv Botoşani-Târgu Frumos, având în vedere că studiile de fezabilitate sunt finalizate, iar acelaşi lucru se va întâmpla şi cu un alt drum, Botoşani-Ştefăneşti.
Acesta a precizat că licitaţiile vor începe în august, ceea ce înseamnă că lucrările nu vor începe anul acesta.
Sume uriaşe necesare pentru lucrări
Nu se ştie, însă, de unde se vor găsi banii necesari, având în vedere că pentru modernizările tronsoanelor Manoleasa-Rădăuţi Prut şi Botoşani-Târgu Frumos este nevoie de sume considerabile, adică 109 milioane de lei pentru primul, respectiv 286 de milioane de lei pentru al doilea.
„În urma analizei şi problemelor care mi-au fost aduse la cunoştinţă am cerut soluţii imediate şi din partea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi (n.r. DRDP). I-am cerut directorului ca în cel mai scurt timp să găsească o soluţie pentru aplicarea unui tratament bituminos pe toată porţiunea DN 24 C”, a precizat Răzvan Cuc, adăugând că are în vedere să se întoarcă în luna mai, pentru a inspecta dacă cele promise de şeful DRDP au şi fost înfăptuite.
De asemenea, ministrul Transporturilor nu s-a putut abţine să nu arate cu degetul şi spre vechea guvernare, spunând că nu înţelege de ce nu s-au alocat fonduri. Drumul era într-o stare proastă şi în timpul Guvernului Ponta. Mai mult, atunci şantierul de pe Manoleasa-Rădăuţi Prut a fost blocat de inspectorii Inspectoratului de Stat în Construcţii (ISC), pe motiv că lucrarea nu era una de întreţinere, cum era trecută în acte, ci de investiţie, ceea ce ar fi impus şi emiterea unei autorizaţii de construcţie, astfel că banii alocaţi pentru lucrări s-au pierdut.
CASETA:
Gropi reparate înainte de vizita ministrului
La conferinţa de presă au participat şi câţiva localnici care au fost şi la protestul de duminică, menţionând că de atunci şi până la venirea ministrului în judeţ reprezentanţii SDN s-au mobilizat şi au început să mai peticească cu piatră spartă drumul dintre Manoleasa şi Rădăuţi Prut.
În aceste condiţii, şi directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prezent şi el la Botoşani, a menţionat că oamenii care circulă pe Manoleasa-Rădăuţi Prut sunt îndreptăţiţi să nu plătească rovigneta, dar acest lucru este obligatoriu.
Mai mult, acesta a precizat că drumul Manoleasa-Rădăuţi Prut nu ar fi singurul drum de pământ, în ţară mai fiind aproximativ 300 de kilometri, în judeţe ca Giurgiu sau Gorj.
CASETA:
Presa, ţinută departe de ministru
Mai toată vizita ministrului s-a derulat departe de ochii presei. Ajuns la Botoşani de dimineaţă, acesta a avut o întâlnire de lucru la care au participat prefectul Dan Nechifor, Ovidiu Laicu, directorul DRDP, conducerea Secţiei Drumuri Naţionale, parlamentari social-democraţi botoşăneni şi primari din judeţ, cât şi conducerea Consiliului Judeţean (CJ), la care presa a avut acces doar în prima parte. Atunci, ministrul a menţionat că a ajuns la Botoşani pentru a găsi soluţii pertinente şi care vor putea fi puse în practică în cel mai scurt timp.
În drumul spre Manoleasa, ministrul a circulat fără presă, aceasta fiind trimisă înainte la primăria din comună. La Manoleasa a urmat o nouă şedinţă cu uşile închise, iar apoi reprezentanţii mass-media au aşteptat aproape 15 minute pentru a se amenaja un spaţiu acceptabil în primărie pentru susţinerea conferinţei de presă.