spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeLocal BTLitigiu cu banca rezolvat fără costuri

Litigiu cu banca rezolvat fără costuri

Un litigiu între o botoşăneancă şi o bancă a fost rezolvat online în doar 17 zile, după ce femeia a apelat la Centru de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Astfel, pe 25 iulie a fost desemnat conciliatorul, iar pe 10 august s-a pronunţat hotărârea, în urma căreia rata femeii a scăzut cu aproape 100 de euro (de la 330 la 234 de euro), prin eliminarea comisionului de administrare din contractual de credit. Femeia a primit şi o despăgubire de 800 de euro de la bancă.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Soluţionarea acestui dosar a fost cea mai rapidă de până acum. Precedentul record, înregistrat la mijlocul lunii iulie, a fost de 21 de zile. Atunci, un bărbat din Bucureşti, nemulţumit de comisionul de administrare din contractul de credit, a intrat în procedura SAL, iar conciliatorul a propus o rezolvare echitabilă pentru ambele părţi: consumatorului i-a fost eliminat comisionul din contractul de credit şi a primit înapoi o parte din banii plătiţi pe acest comision, bani cu care şi-a achitat ulterior tot creditul în avans.

Din luna martie şi până la finalul lunii iunie, în 10 dosare s-au pronunţat deja hotărâri pe care consumatorii şi comercianţii le-au agreat, iar ele au şi fost puse în aplicare. Fiecare decizie a fost pronunţată, în medie, în aproximativ 30 de zile, faţă de termenul maximal de 90 de zile.

„În acest moment sunt aproximativ 200 de solicitări venite din partea consumatorilor, aflate în diverse stadii de analiză sau soluţionare. De reţinut este faptul că procedurile SAL sunt gratuite pentru consumatori”, se precizează într-un comunicat al CSALB.

Centrul de Soluţionare Alternativă poate fi contactat online

 

Centrul de Soluţionarea Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată prin ordonanţa privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi. Aceasta transpune la nivel naţional Directiva 2013/11/UE privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum.

Cei care doresc să apeleze la CASLB pot descărca un formular de cerere de la adresa http://csalb.ro/index.php/cereri. După ce-l completează, trebuie să-l trimită la adresa office@csalb.ro.

Cele mai frecvente solicitări venite din partea consumatorilor vizează comisionul de risc sau administrare, mărirea abuzivă a ratelor lunare, aplicarea unor dobânzi penalizatoare sau îngheţarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF).

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
0.6 ° C
1.6 °
-0 °
83 %
5.2kmh
1 %
sâm
1 °
Dum
2 °
lun
4 °
mar
3 °
mie
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...