După o serie de amânări, proiectul Variantei de Ocolire a municipiului Botoșani intră în linie dreaptă.
A fost desemnat constructorul care va realiza prima etapă a lucrărilor, un pas esențial pentru scoaterea traficului greu din oraș și crearea unei legături moderne între zona Lebăda și comuna Curtești.
Asocierea care va realiza lucrările este formată din firmele Big Conf Botoșani, Construct Com Botoșani și Straco Holding București, valoarea totală a proiectului depășind 58 de milioane de euro. Din această sumă, doar 2% reprezintă contribuția Primăriei, restul fiind asigurat prin fonduri europene, în cadrul Programului de Transport 2021–2027.
Traseu de 10 kilometri și trei puncte rutiere strategice
Traseul noii centuri va avea o lungime de 10 kilometri, incluzând trei puncte rutiere majore, respectiv un nod rutier cu pasaj suprateran în zona Baisa și două sensuri giratorii în punctele-cheie de la Băiceni și Lebăda.
„În paralel, este finalizată documentația pentru etapa a doua a centurii, care va continua traseul prin Bălușeni și Stăuceni, cu ieșire spre Victoria. Contractul de finanțare pentru această etapă urmează să fie semnat în prima parte a lunii mai, la București”, a transmis primarul Cosmin Andrei.