Botoșaniul intră pe harta marilor orașe în care transportul cu trenul ar putea deveni, în sfârșit, predictibil și eficient. Un proiect ambițios de mobilitate urbană, derulat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), promite introducerea trenurilor de mers cadențat, iar Botoșaniul se numără printre cele 40 de orașe vizate.
Contractul pentru realizarea documentațiilor tehnice a fost câștigat de o asociere româno–franceză: TTL Planning SRL (România) și SYSTRA SA (Franța). Aceștia vor proiecta modul în care trenurile vor circula cu o frecvență bine stabilită, adaptată la nevoile reale ale populației – inclusiv în jurul municipiului Botoșani.
Mersul cadențat înseamnă trenuri la ore fixe, la intervale regulate, similar cu sistemele de transport din vestul Europei. Practic, naveta cu trenul ar putea deveni o alternativă viabilă pentru mii de botoșăneni care fac zilnic drumuri între localități sau către oraș.
Acest sistem va reflecta cererea de mobilitate din fiecare zonă și va fi implementat pe o perioadă de minimum 10 ani. Obiectivul este creșterea atractivității transportului public, reducerea emisiilor poluante și îmbunătățirea accesului la serviciile feroviare moderne.
Proiectul, în valoare de aproape 19 milioane de lei, este cofinanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională și se va desfășura în următorii doi ani.
Orașele vizate includ: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea, Drobeta-Turnu Severin, Piatra Neamț, Bistrița, Târgu Jiu, Târgoviște, Focșani, Tulcea, Alba Iulia, Slatina, Vaslui, Reșița, Călărași, Giurgiu, Zalău, Sfântu Gheorghe, Slobozia, Alexandria și Miercurea Ciuc.