Compania Orange România a fost victima unor hackeri, după un atac cibernetic masiv. În urma acestuia zeci de botoșăneni, clienți ai companiei, s-au ales cu datele furate.
Compania îi informează pe utilizatorii afectați în legătură cu atacul cibernetic în urma căruia hackerii le-au furat datele.
„Te informăm că una dintre aplicațiile de soluționare a tichetelor, utilizate în cadrul Orange România, a fost recent ținta unui atac cibernetic. Serviciile tale de rețea nu au fost compromise sau afectate. Concluziile preliminare arată că atacul a fost posibil prin exploatarea unor vulnerabilități, dar și prin compromiterea credentialelor unui utilizator intern (user și parolă), obținute în mod fraudulos”, își începe Orange România mesajul către botoșănenii afectați.
Atac cibernetic asupra Orange România: hackeri au furat CNP-ul sau informații legate de contul bancar
Operatorul telecom precizează că, din verificările efectuate, a rezultat că au fost extrase date cu caracter personal ale unor clienți rezidențiali Orange: ID intern utilizator; cod client; codul numeric personal; ultimele patru cifre ale cardului bancar; data de expirare a cardului; banca emitentă și tipul cardului.
„În ce privește datele cardurilor, acestea nu pot fi folosite pentru a avea acces la conturile bancare ale utilizatorilor sau pentru efectuarea de plăți sau transferuri. Orange nu păstrează informații despre cardul tău bancar care să permită autorizarea de tranzacții financiare”, precizează Orange România în notificarea trimisă către utilizatori.
Ce trebuie să faceți dacă datele din contul Orange v-au fost furate de hackeri
„Ne pare rău să te informăm că te afli în eșantionul de persoane ale căror date au fost expuse. Înțelegem că această situație poate provoca îngrijorare și ne dorim să te sprijinim, oferindu-ți cât mai multe informații legate de incident”, informează Orange România în e-mailul trimis către unul dintre utilizatorii afectați.
Operatorul te asigură că site-ul Orange.ro și aplicația MyOrange sunt securizate și nu au fost afectate în niciun fel de această situație. Însă, ca o măsură de precauție, îți sugerează să îți resetezi parola contului tău MyOrange și să te asiguri că este cât mai puternică și unică. Găsești ghidul pentru resetarea parolei aici.
„Dacă primești solicitări prin e-mail, SMS sau apeluri telefonice referitoare la facturi ale Orange România sau care îți cer să confirmi sau să îți actualizezi datele personale, asigură-te că acestea provin din canalele oficiale ale companiei. Verifică periodic datele asociate contului tău de client Orange România pentru a identifica eventuale modificări neautorizate. Este important să rămâi vigilent în ce privește tentativele de fraudare prin campanii de phishing și apeluri telefonice frauduloase”, adaugă operatorul telecom.
Ce recomandă Orange România
Orange România recomandă schimbarea cartelei. „Cu toate că nu îl considerăm un risc în acest moment, îți recomandăm să mergi într-unul dintre magazinele Orange și să soliciți schimbarea SIM-ului. Acest proces nu presupune schimbarea numărului de telefon și este gratuit. Totodată, îți recomandăm să nu oferi nimănui datele cardului. Orange România nu va solicita niciodată aceste informații prin SMS, e-mail sau apel telefonic”, precizează reprezentanții Orange România.
Dacă totuși bănuiești că poți fi ținta unor posibile fraude, Orange România recomandă utilizatorilor să parcurgă pașii următori:
- Să îți schimbi parolele unice de acces în aplicațiile bancare și PIN-urile cardurilor;
- Să te asiguri că parolele pe care le folosești nu sunt refolosite în alte aplicații. Acolo unde aplicația permite acest lucru, folosește parole cu o complexitate ridicată (cel puțin 12 semne; cel puțin o literă mică, o cifră, o literă mare și un simbol/semn de punctuație);
- Să te asiguri că aplicațiile de pe telefon, cât și sistemul de operare sunt actualizate la zi;
- Să ai activă opțiunea de autentificare în doi sau mai mulți pași (2FA/MFA), în special în aplicațiile bancare și de gestionare a cardurilor;
- Dacă folosești carduri virtuale, să generezi unele noi și/sau să ai activă opțiunea de carduri unice pentru tranzacții online;
- Deși datele parțiale ale cardului nu pot fi folosite pentru tranzacții și transferuri de bani, dacă totuși dorești să fii sigur că acestea nu pot fi folosite în alte tentative de fraudare, îți recomandăm să blochezi tranzacțiile online și la bancomate folosindu-te de aplicația bancară sau sunând la banca emitentă. Apoi, solicită băncii schimbarea cardurilor.