Pensionarii români din străinătate trebuie să trimită, de două ori pe an, un certificat de viață completat și certificat de o autoritate competentă, pentru a continua să primească pensia.
În acest sens, Casa Județeană de Pensii Botoșani informează beneficiarii de drepturi bănești care nu au domiciliul în România că trebuie să transmită certificatele de viață de două ori pe an, în perioadele 1 ianuarie – 31 martie și 1 iulie – 30 septembrie.
Adresa unică de e-mail pusă la dispoziția beneficiarilor
Pentru o comunicare mai eficientă, Casa de Pensii Botoșani pune la dispoziție adresa unică de e-mail certificateviata.botosani@cnpp.ro
Certificatele-model se descarcă de pe site-ul Casei Județene de Pensii Botoșani, se completează de beneficiar (partea A) și se certifică prin ștampilă de o autoritate competentă din țara de reședință (partea B). Trimiteți certificatele scanate lizibil în format PDF/JPG!
Ce este un certificat de viață
Un certificat de viață este un document oficial prin care beneficiarii de pensii sau alte drepturi sociale stabilite de casele teritoriale de pensii din România, dar care locuiesc în străinătate, dovedesc că sunt în viață pentru a continua să primească aceste drepturi.