Zeci de profesori botoșăneni au avut ocazia să participe la un curs de formare desfășurat la Praga, Republica Cehă, axat pe educația incluzivă și utilizarea metodelor moderne de predare.
În perioada 3-7 februarie 2025, 30 de profesori din școlile din mediul rural botoșănean au participat la cursul de formare „Inclusive Education”, desfășurat la Praga, Republica Cehă. Activitatea face parte din Proiectul Erasmus+ nr. 2024-1-RO01-KA121-SCH-000209212, finanțat de Comisia Europeană, în cadrul căruia Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Botoșani este coordonator de consorțiu.
Printre unitățile de învățământ implicate în proiect se numără Școala Gimnazială Nr. 1 Blândești, Școala Gimnazială „Dimitrie Pompeiu” Broscăuți, Școala Gimnazială Nr. 1 Copălău, Școala Gimnazială Nr. 1 Cristești, Școala Gimnazială „Mihai Constantineanu” Dorobanți, Școala Gimnazială Nr. 1 Dumeni, Școala Gimnazială Nr. 1 Gorbănești, Școala Gimnazială „Gheorghe Popovici” Lozna și Școala Gimnazială Nr. 1 Mileanca.
Formare interactivă prin metode inovatoare
Timp de cinci zile, participanții au abordat o serie de teme esențiale pentru îmbunătățirea procesului educațional, printre care educația incluzivă, comunicarea nonviolentă, metode moderne de evaluare, dezvoltarea psiho-socială a elevilor, strategii de adaptare curriculară și utilizarea metodelor inovatoare pentru integrarea elevilor cu cerințe educaționale speciale.
Activitățile de formare s-au desfășurat interactiv, folosind metode moderne, jocuri didactice și exerciții aplicate, astfel încât fiecare temă abordată să poată fi transpusă în practică. Profesorii au realizat planșe, postere și alte materiale didactice inovatoare, care vor fi implementate ulterior în clasă.
Pe lângă componenta educațională, participanții au avut ocazia să descopere și aspecte culturale ale capitalei Cehiei, un oraș cu o bogată tradiție educațională și istorică.
„Felicit cadrele didactice participante la mobilități Erasmus, iar strategiile didactice inovatoare însușite vor contribui cu siguranță la îmbunătățirea procesului educațional din școlile noastre, inspirând atât colegii, cât și elevii” a declarat profesorul Bogdan Gheorghe Suruciuc, inspector școlar general.