vineri, februarie 21, 2025
AcasăLocalGrevă japoneză la Drumuri Naționale. Semnal de alarmă tras de sindicaliști

Grevă japoneză la Drumuri Naționale. Semnal de alarmă tras de sindicaliști

Angajații din cadrul secției de Drumuri Naționale, afiliați la Sindicatul „Elie Radu”, au declanșat astăzi o grevă japoneză pentru a atrage atenția asupra problemelor grave din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

Ei nu și-au încetat activitatea, dar vor purta o banderolă albă la mâini pentru a trage un semnal de alarmă. Concomitent, 41 de sindicaliști de la Botoșani participă astăzi la o acțiune de protest care are loc în Capitală. Sindicaliștii avertizează că, dacă revendicările lor nu vor fi luate în considerare, protestele se vor radicaliza.

Nemulțumiri majore și avertismente dure

Principala sursă de nemulțumire este așa-numita „ordonanță-trenuleț”, care a anulat creșterile salariale negociate și a blocat indexarea acestora conform ratei inflației. Sindicaliștii acuză autoritățile că ignoră complet impactul acestor decizii și amenință cu blocarea activității la nivel național.

„Nu vom permite ca drumurile României să fie distruse, iar angajaţii care le întreţin să fie transformaţi în sclavi! (…) Deși am intrat în Schengen și guvernanții ar fi trebuit să adapteze legislația la noile realități, nu se întâmplă nimic pozitiv. În loc să consolidăm controlul asupra vehiculelor care depășesc masele și dimensiunile maxime admise, CNAIR a desființat Agențiile de Control și Încasări (ACI), iar angajații sunt pe punctul de a fi concediați. (…) La o lună și jumătate de la aderarea la Schengen, încă nu știm ce vrem să facem, darămite să și acționăm!”, se arată în comunicatul protestatarilor.

Un minister al Transporturilor absent

Sindicaliștii acuză Ministerul Transporturilor de lipsă de reacție, susținând că orice încercare de dialog a fost sortită eșecului.

„La CNAIR încercăm de doi ani fără rezultat – nicio problemă importantă nu este discutată în cadrul dialogului social. Iar ISCTR, singura instituție care mai efectuează controale, este subdimensionată și insuficient dotată. Cu astfel de inspecții sporadice, viitorul drumurilor noastre este sumbru”, spun sindicaliștii.

Aceștia subliniază că CNAIR, în calitate de administrator al infrastructurii rutiere, are obligația legală de a menține integritatea drumurilor și siguranța rutieră. Eliminarea controlului asupra respectării standardelor de masă și gabarit pune în pericol nu doar drumurile, ci și siguranța participanților la trafic.

Disponibilizări și condiții de muncă precare

Sindicaliștii denunță, de asemenea, efectele dezastruoase ale politicilor recente asupra personalului. Deficitul de angajați calificați – ingineri, tehnicieni, mecanici de utilaje, șoferi – este critic, iar statul accentuează problema prin măsuri care descurajează forța de muncă să rămână în sectorul public.

„S-a ajuns în situația în care angajații au concedii acumulate de doi-trei ani și nu pot să le ia. Muncitorii sunt expuși accidentelor din cauza lipsei de personal și a echipamentelor de protecție. Au fost cazuri tragice în care angajații au fost accidentați mortal în timp ce își desfășurau activitatea”, mai avertizează sindicaliștii.

Statul blochează negocierile colective

Pe lângă problemele organizatorice din CNAIR, angajații denunță ingerințele statului în negocierile colective. „După ce Legea nr. 296/2023 a impus norme de personal fără a ține cont de specificul companiei, OUG 156/2024 a introdus derogări permanente de la Legea 367/2022, blocând negocierile contractelor colective de muncă. Statul intervine abuziv în relațiile de muncă, distrugând autonomia negocierilor. Salariile nu mai pot fi adaptate la inflație, angajații migrează spre sectorul privat, iar calitatea serviciilor publice scade dramatic”, afirmă reprezentanții sindicali.

În acest context, drumarii trag un semnal de alarmă – România riscă să își piardă infrastructura rutieră prin neglijență și lipsă de viziune. Protestele sunt abia la început, iar dacă situația nu se schimbă, șoferii ar putea resimți direct efectele unei crize profunde în întreținerea drumurilor naționale.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer senin
0.6 ° C
0.6 °
-1.1 °
36 %
2.2kmh
5 %
vin
1 °
sâm
-0 °
Dum
1 °
lun
5 °
mar
2 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Deocamdată luați doar bilete, pentru restul mai așteptăm un pic.

EDITORIAL

În minunata și fascinanta noastră patrie, dacă adevărul s-ar juca de-a v-ați ascunselea, nu ar fi niciodată găsit, oricine l-ar căuta. Deși cumva cu...

EPIGRAMA ZILEI

Deși-i mereu colorat În vopsele doctrinare, Lumea s-a edificat Că nu-i … de nicio culoare!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...