O învățătoare din Botoșani transformă educația într-o experiență captivantă pentru elevii săi, aplicând metode moderne de predare și implicând activ părinții în procesul de învățare. Inspirată de citatul filosofului Immanuel Kant – „O educație bună este izvorul întregului bine în lume” –, aceasta a creat un mediu dinamic, în care atelierele, petrecerile tematice și întâlnirile educative devin parte integrantă a dezvoltării copiilor.
Este vorba despre Diana-Elena Penciuc, care predă la Şcoala Gimnazială nr. 17. Aceasta lucrează în învățământ de șapte ani. ,,Am ales această meserie, deoarece îmi place să fiu un mentor pentru cei din jur, să-i ghidez pe cei care încep un nou drum. Sunt o persoană plină de energie, căreia nu-i place să se plafoneze, iar această meserie îmi oferă posibilitatea să caut mereu soluții, să fiu un om căruia îi este greu să spună <nu se poate>. De asemenea, consider că această carieră este ceva nobil, deoarece lucrez și modelez constant noi și noi caractere”, a spus Diana-Elena Penciuc.
,,Empatizez foarte mult cu elevii”
Dascălul spune că empatizează cu elevii săi şi caută mereu metode noi pentru a le captiva atenţia. ,,Îmi place să abordez un alt mod de predare, deoarece apreciez diversitatea. Empatizez foarte mult cu elevii, gândindu-mă mereu dacă vor fi încântați de conținutul lecției ce urmează a fi predate. Sunt de părere că, elevii au nevoie de un mod creativ de predare la clasă, deoarece în zilele noastre, copiii au acces la cam toate informațiile pe care le doresc, iar noi, cadrele didactice, suntem nevoite să-i captăm pentru a-i ține atenți și pentru a le stârni curiozitatea”, a mai spus Diana-Elena Penciuc.
Aceasta consideră că elevii pot asimila cunoștințe prin mijloace creative, dinamice, care să le stârnească curiozitatea și dorința de a învăța. Foarte important pentru Diana – Elena Penciuc este crearea unui spațiu care să ofere elevilor confortul necesar învățării. Pentru activitățile pe care le desfășoară la clasă, dar și pentru cele extracuriculare, învățătoarea se inspiră de pe internet, de pe paginile de Facebook ale altor învățătoare care predau, la rândul lor, altfel lecțiile.
,,Fără spijinul părinților nu aș putea realiza tot ceea ce fac. Aceștia fac parte din procesul instructiv-educativ și nu trebuie să rămână pasivi atunci când avem de desfășurat activități. Părinții contribuie cu anumite materiale de lucru, orice poate aduce fiecare, ceea ce pot, aduc eu. Prin intermediul acesta doresc să le mulțumesc că sunt alături de noi”, a mai spus Diana-Elena Penciuc.
,Elevii învață mai logic, transpunând conținutul predat la școală în viața reală”
Totuși, în ciuda entuziasmului cu care se apleacă spre metode moderne de predare, Diana nu neglijează nici metodele tradiționale. ,,Elevii învață mai logic, transpunând conținutul predat la școală în viața reală, ei învață mai conștient, iar noi, cadrele didactice, avem satisfacția că am făcut ce trebuie pentru ca lecțiile să aibă succes. Aceștia își pot da seama că ceea ce învață la școală îi poate ajuta și în viața cotidiană. Elevii participă cu mai mult interes la ore si devin sprijin profesorului atunci când combini modul traditional de predare cu metode moderne. De multe ori mi s-a întâmplat ca elevii mei să plece acasă cu lecția deja învățată din clasă, asta am observat chiar și anul acesta când am predat tabla înmulțirii”, a mai explicat Diana-Elena Penciuc care a mai adăugat că meseria de dascăl presupune o continuă învățare și adaptare la cerințele copilului dornic de cunoaștere.
– Mădălina Mihai, reporter în cadrul redacţiei BUZZ