Lucrările pregătitoare pentru construcția drumului expres A7, pe segmentul Suceava – Botoșani, au intrat într-o nouă etapă.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat începerea investigațiilor de teren necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate al proiectului.
Studii esențiale pentru stabilirea traseului optim
Aceste prospecțiuni vor fi realizate de firma Consitrans și includ o serie de analize esențiale – măsurători topografice, studii geotehnice și arheologice, identificarea terenurilor afectate de proiect, precum și detectarea eventualelor muniții neexplodate rămase din conflicte anterioare.
Pentru derularea acestor investigații, Consitrans a informat autoritățile locale, solicitând sprijinul acestora în vederea facilitării accesului echipelor tehnice pe proprietățile situate pe traseul viitorului drum expres. Într-o adresă oficială, compania de proiectare a subliniat că, potrivit prevederilor Legii 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, proprietarii imobilelor afectate sunt obligați să permită accesul echipelor de specialiști pentru efectuarea studiilor necesare.
„Solicităm cetățenilor care dețin imobile pe coridorul de studiu să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor pentru efectuarea măsurătorilor topografice, studiilor geotehnice, studiilor arheologice și a tuturor operațiunilor necesare pentru studiul de fezabilitate”, au transmis reprezentanții Consitrans.
Caracteristicile viitorului drum expres
Conform planurilor actuale, studiile de teren vor fi finalizate până la 30 iunie 2025. Drumul expres A7 – Suceava – Botoșani va avea o lungime de 19,8 km și va traversa localitățile Salcea, Dumbrăveni, Vlădeni, Mihai Eminescu și Curtești. Proiectul prevede patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens, cu o lățime totală a părții carosabile de 22,5 metri și o zonă mediană care va permite dezvoltarea ulterioară la nivel de autostradă.
De asemenea, infrastructura va include opt poduri, trei noduri rutiere – la intersecția cu A7, la Huțani și la conexiunea cu centura municipiului Botoșani – precum și spații de servicii pe fiecare sens de circulație. Viteza de proiectare pentru acest drum expres va fi de 120 km/h.
Stadiul actual al proiectului
Proiectul beneficiază de cofinanțare prin Programul de Transport 2021-2027 și este realizat în parteneriat cu Consiliile Județene Suceava și Botoșani, CNAIR și primăriile municipiilor Suceava și Botoșani.
Firma de proiectare Consitrans a finalizat prima etapă a Analizei Multicriteriale (AMC1), iar dintre cele trei trasee evaluate, două au fost selectate pentru evaluări suplimentare. Următoarea etapă (n.r. – cea actuală) vizează stabilirea traseului final, ce va asigura conexiunea Botoșaniului la Autostrada A7, cunoscută și sub numele de „Autostrada Moldovei”.
Ulterior, proiectul va fi supus unei analize detaliate de către Comitetul Tehnic Economic (CTE) al CNAIR și va urma etapa a doua a Analizei Multicriteriale (AMC2), care va definitiva traseul final. Abia când întreaga documentație va fi gata, Consitrans va trece la obținerea autorizațiilor, iar când acestea vor fi eliberate se va putea trece și la execuția lucrărilor.