luni, ianuarie 20, 2025
AcasăLocalÎncepe proiectarea unui pod modern peste Siret, pe ruta Dorohoi – Suceava

Începe proiectarea unui pod modern peste Siret, pe ruta Dorohoi – Suceava

Pas important pentru infrastructura rutieră din județ. Astăzi, 20 ianuarie, debutează oficial procesul de proiectare a noului pod peste râul Siret, amplasat pe Drumul Național 29A, pod care va lega localitățile din zona municipiului Dorohoi de Suceava.

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

Ordinul de începere a fost emis pe 8 ianuarie de Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, marcând startul unui proiect esențial pentru siguranța rutieră din zonă.

Un pod vechi și nesigur, înlocuit de o construcție modernă

Actualul pod, situat între comunele Vârfu Câmpului (Botoșani) și Zvoriștea (Suceava), la kilometrul 22+859 al DN29A, este o construcție veche de peste 90 de ani. Realizat pe grinzi metalice, acesta nu a beneficiat niciodată de lucrări majore de reabilitare, devenind o sursă de risc pentru participanții la trafic. De altfel, din cauza degradării avansate, traficul a fost deja restricționat pentru a preveni incidentele.

Proiectul actual vizează înlocuirea completă a acestei structuri cu un pod modern, proiectat să răspundă cerințelor actuale de siguranță și eficiență.

Caracteristici tehnice și etapele proiectului

Noul pod va avea o lungime totală de 173 de metri și o lățime de 11,5 metri, cu o parte carosabilă de 7,8 metri. Construcția va include cinci deschideri, dintre care cea principală va beneficia de o suprastructură arcuită din metal, în timp ce celelalte vor fi realizate din grinzi de beton armat. Această soluție tehnică îmbină durabilitatea cu estetica și funcționalitatea.

Proiectarea va dura 12 luni, urmată de o perioadă de execuție de 24 de luni. Pe durata lucrărilor, traficul nu va fi întrerupt, urmând să fie amenajate o variantă de ocolire și un pod provizoriu.

Bugetul alocat pentru acest proiect se ridică la aproximativ 20 de milioane de euro, finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene gestionate de Ministerul Transporturilor.

Impactul proiectului asupra regiunii

„Realizarea noului pod peste Siret este un obiectiv prioritar pentru județul Botoșani, având în vedere importanța strategică a DN29A în conectarea regiunilor. Investiția va avea o însemnătate deosebită și în perspectiva reconstrucției Ucrainei, podul asigurând traficul auto spre și dinspre Punctul de Trecere a Frontierei Racovăț, cu legături spre Suceava și viitoarea autostradă A7. Înlocuirea podului actual reprezintă o garanție pentru siguranța și confortul participanților la trafic”, au precizat reprezentanții DRDP Iași.

Proiect este așteptat să îmbunătățească semnificativ fluxul rutier între Dorohoi și Suceava, contribuind totodată la dezvoltarea economică și socială a zonei. După finalizarea lucrărilor, șoferii vor putea traversa râul Siret în condiții de maximă siguranță, pe o infrastructură durabilă.

 

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer senin
13.6 ° C
13.6 °
7.8 °
44 %
1.4kmh
1 %
lun
14 °
mar
8 °
mie
6 °
joi
6 °
vin
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Președintele CJ l-a ajutat pe ministrul de externe să coboare de pe scenă, ca să fie sigur că e totul bine.

EDITORIAL

Nu este vorba despre diferențele dintre teoreticieni - fiindcă și aceia fac, elaborează teoriile în baza cărora se înfăptuiesc toate cele de pe lumea...

EPIGRAMA ZILEI

Mândra cu poalele-n brâu Spală rufele la râu Badea, cu sârg, mai în spate Spală și el din păcate...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...