Primăria municipiului Botoșani a propus un set de reguli și sancțiuni pentru utilizarea trotinetelor electrice, cu scopul de a crește siguranța pe drumurile publice. Regulile sunt cuprinse în Regulamentului pentru stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea, înfrumusețarea și păstrarea ordinii și curățeniei, aflat în dezbatere publică.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.
În prezent, multe trotinete electrice sunt utilizate fără respectarea normelor de bază, cum ar fi evitarea vitezelor periculoase în zone aglomerate sau circulația pe carosabil fără atenție.
Obligațiile botoșănenilor care utilizează trotinete electrice
Proiectul stabilește vârsta minimă de 14 ani pentru utilizatori și obligativitatea purtării căștii pentru cei sub 16 ani. În Botoșani, aproape că nu există stradă pe care să nu vedem o trotinetă electrică. Noul regulament al primăriei îi obligă pe utilizatori să circule pe pistele pentru biciclete, unde acestea există, să aibă actul de identitate asupra lor și să evite trotuarele, parcurile și zonele pietonale. Este interzis transportul pasagerilor, traversarea drumurilor pe treceri pentru pietoni în timp ce se deplasează pe trotinetă și utilizarea acestora în stare de ebrietate.
Staționarea și amplasarea trotinetelor sunt strict reglementate, fiind interzise pe trotuarele înguste, în stațiile de transport în comun, în zonele de acces auto sau pietonal, și pe spațiile verzi.
În cazul încălcării acestor norme, amenzile pot varia între 400 și 800 de lei.
Măsuri pentru operatorii de flote de trotinete electrice
Pe de altă parte, operatorii de flote de trotinete electrice (n.r. Bolt) sunt responsabili să respecte o serie de obligații riguroase. Aceștia trebuie să obțină toate avizele și autorizațiile necesare, să echipeze trotinetele cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente, să informeze utilizatorii cu privire la regulile de siguranță rutieră și să ofere acces autorităților locale la datele privind utilizarea flotei.
În plus, aceștia sunt obligați să pună la dispoziție două tipuri de asigurare pentru utilizatori, respectiv una pentru răspundere civilă și alta pentru accidente rutiere grave, cu limite de despăgubire considerabile.
Proiectul prevede că „asigurare utilizatori de răspundere civilă în limita maximă per eveniment de cel puțin 9.000.000 RON, în măsura în care utilizatorul a respectat legislația în vigoare și cerințele operatorului de trotinete electrice, asigurare ce va fi prezentată la autoritate publică;/ pentru accidente rutiere din care rezultă invaliditatea permanentă a utilizatorului (prag minim 15%) sau decesul utilizatorului în limita maximă de cel puțin 200.000 RON, în măsura în care utilizatorul a respectat legislația în vigoare și cerințele operatorului de trotinete electrice și bineînțeles cu condiția reîntregirii asigurării”.
Regulamentul include și prevederi stricte privind utilizarea trotinetelor pe domeniul public: trotinetele staționate neregulamentar pot fi ridicate de către autorități, iar operatorii trebuie să își desfășoare activitatea doar pe baza unui Acord de folosință loc public.
Multe dintre schimbări nu fac decât să alinieze regulamentul local cu prevederile din Codul Rutier.