miercuri, decembrie 25, 2024
AcasăLocalPod nou peste Siret! CNAIR a semnat contractul pentru podul dintre Vârfu...

Pod nou peste Siret! CNAIR a semnat contractul pentru podul dintre Vârfu Câmpului și Zvoriștea

Un pas înainte pentru infrastructura Moldovei. CNAIR a încheiat contractul pentru construirea unui nou pod pe DN 29A între Vârfu Câmpului și Zvoriștea.


Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro

*Baza legală poate fi consultată AICI.


Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat un contract de 43 de milioane de lei cu asocierea condusă de Freyrom pentru construcția unui nou pod peste râul Siret, pe DN 29A, care leagă județele Suceava și Botoșani. Acest pas important vine după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins o contestație depusă de ARL Cluj, parte a grupului Strabag.

De la pod istoric la infrastructură modernă

Podul actual de la Zvoriștea, construit în 1933, a ajuns într-o stare avansată de degradare și nu a beneficiat de reabilitări majore în cei 91 de ani de utilizare. CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Iași, a obținut finanțare europeană nerambursabilă pentru proiect, acoperind 40% din costuri prin Programul Transport.

Detaliile proiectului

Noul pod, cu o lungime de 173 de metri și o lățime de 11,5 metri, va include cinci deschideri. Partea carosabilă va avea o lățime de 7,8 metri, fiind completată de două trotuare de câte 1,6 metri fiecare. Construcția se va baza pe un tablier din grinzi prefabricate din beton și un arc metalic, asigurând o structură modernă și rezistentă.

„Acest proiect este esențial pentru asigurarea siguranței și continuității traficului între județele Suceava și Botoșani,” au declarat reprezentanții CNAIR.

Provizoriu, dar sigur – soluția pentru traficul rutier

Pe durata lucrărilor, traficul rutier va fi deviat pe o variantă provizorie amplasată în aval de podul actual. Această soluție temporară va include un traseu de 340 de metri, care va traversa râul Siret printr-un pod provizoriu de 90 de metri lungime și 5 metri lățime. Podul provizoriu va fi realizat cu un tablier mixt din grinzi de oțel și placă de beton, oferind siguranță și funcționalitate pe toată perioada construcției.

Un proces disputat, dar finalizat

Lansată în martie 2024, licitația pentru proiect a atras șapte oferte. În august, CNAIR a desemnat câștigător consorțiul Freyrom-Procons-Inginerie Drumuri și Poduri-Integrated Solutions, cu o ofertă de 43,5 milioane de lei. Contestatarul ARL Cluj a susținut că oferta câștigătoare a avut un preț „neobișnuit de scăzut”, comparativ cu estimarea de 70 de milioane de lei a CNAIR. CNSC a respins însă contestația, permițând semnarea contractului.

Construcția noului pod este așteptată să înceapă în curând, marcând un nou capitol pentru infrastructura rutieră din regiune.

 

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
-0 ° C
-0 °
-1.1 °
94 %
2.7kmh
100 %
mie
1 °
joi
3 °
vin
1 °
sâm
3 °
Dum
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Unii locatari s-au pregătit mai frumos ca alții.

EDITORIAL

Modul în care autoritățile vor să dreagă busuiocul în cazul controversat al anulării alegerilor prezidențiale mi se pare a se situa în zona unui...

EPIGRAMA ZILEI

La-nceput a fost cuvântul Apoi strângerea de mână Dar le înghiți pământul Și-apăru ... țeapa română...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...