miercuri, decembrie 4, 2024
HomeLocalCriză la Autotehnorom. Insolvență, concedieri și proiecte sub semnul întrebării

Criză la Autotehnorom. Insolvență, concedieri și proiecte sub semnul întrebării

Firma de construcții Autotehnorom SRL Suceava, cunoscută pentru implicarea în proiecte importante de infrastructură, inclusiv modernizarea drumului național 29D Botoșani–Ștefănești, traversează o criză financiară majoră. Compania a intrat oficial în insolvență, iar această decizie a Tribunalului Suceava aduce după sine disponibilizări și un viitor incert pentru numeroase contracte publice. Luna trecută, o asociere de firme din care face parte și Autotehnorom a câștigat licitația pentru întreținerea drumurilor naționale din județul Botoșani, în sezonul de iarnă. Liderul acestei asocieri este compania Royal Construct Bucovina SRL din Suceava, care colaborează în acest proiect cu Autotehnorom SRL și 07 CCC Botoșani.

Decizia instanței și măsurile imediate

Tribunalul Suceava a aprobat cererea de insolvență depusă de companie, numind provizoriu ca administrator judiciar firma RTZ & PARTNERS SPRL Filiala București. Aceasta are sarcina de a inventaria bunurile companiei și de a analiza cauzele insolvenței, urmând să decidă dacă Autotehnorom va continua activitatea sau va intra în faliment.

Un termen-cheie este 11 decembrie 2024, până la care administratorul judiciar va întocmi un raport privind opțiunile viitoare. Creditorii au la dispoziție până pe 31 decembrie să-și depună cererile de admitere a creanțelor, iar tabelul preliminar al acestora va fi publicat pe 17 ianuarie 2025.

Concedieri în masă

Criza financiară a companiei afectează direct angajații. Potrivit AJOFM Suceava, 194 de persoane, majoritatea șoferi și muncitori necalificați, vor fi disponibilizate începând cu 6 decembrie 2024. După această dată, numărul total al salariaților Autotehnorom se va reduce la 180. „Am fost notificați că firma Autotehnorom va disponibiliza 194 de persoane. Decizia este motivată de procesul de restructurare și de blocarea unor fonduri din cauza plăților restante la furnizori”, a declarat Anca Capverde, purtătorul de cuvânt al AJOFM Suceava.

Agenția va oferi celor afectați servicii de consiliere, sprijin pentru găsirea unui loc de muncă, cursuri de recalificare, precum și indemnizații pentru șomaj.

Cauzele insolvenței și litigiile majore

Surse din cadrul companiei sugerează că situația actuală are la bază blocaje financiare majore. Autotehnorom ar avea de recuperat sume semnificative pentru lucrări deja executate, iar litigiile cu Consiliul Județean Suceava, legate de proiecte precum Axa rutieră strategică Suceava-Iași, au agravat problemele financiare.

Un portofoliu impresionant

Autotehnorom a derulat numeroase proiecte publice importante, printre care:

  • Legătura rutieră Burdujeni-Sat – Aeroportul Suceava (20 milioane lei fără TVA);
  • Întreținerea drumurilor județene, 2021–2025 (193 milioane lei fără TVA);
  • Lărgirea la 4 benzi a centurii Bucureștiului (aproape 35 milioane lei fără TVA);
  • Drumul expres Turda-Tureni (peste 562 milioane lei fără TVA).

În ciuda acestor contracte, care însumează valori uriașe, blocajele financiare și litigiile au împins compania în colaps.

Ce urmează?

Pe termen scurt, viitorul Autotehnorom depinde de raportul administratorului judiciar și de decizia creditorilor. Pe termen lung, compania va trebui să-și rezolve litigiile și să atragă noi surse de finanțare. Rămâne de văzut dacă această companie va reuși să depășească impasul financiar sau va dispărea definitiv din peisajul infrastructurii românești.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

Botoșani
cer acoperit de nori
2.2 ° C
2.2 °
1.1 °
95 %
1.4kmh
100 %
mie
2 °
joi
2 °
vin
4 °
sâm
4 °
Dum
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Când au văzut rezultatele, pesediștii au uitat să se bucure, dar și-au amintit când au văzut ziariștii.

EDITORIAL

Nu am niciun dubiu că locul unde se pot vedea cei mai încruntați, îngândurați și supărați botoșăneni este de departe Piața Centrală. Nici la...

EPIGRAMA ZILEI

Popor mințit, popor sărac, De bine, cum să ai tu parte, Când facultatea-i fără bac Iar școala e fără de carte? -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...