miercuri, decembrie 4, 2024
HomeLocalReprezentație de gală a celor de la „Atelierul de Teatru” cu „PARTY...

Reprezentație de gală a celor de la „Atelierul de Teatru” cu „PARTY 4 WINNERS”, în cadrul zilelor Școlii nr. 17

După ce au impresionat la festivalurile naționale din țară, tinerii actori de la „Atelierul de Teatru” au pus în scenă comedia „PARTY 4 WINNERS”, de Miruna Bereșteanu (după Francis Veber) și în cadrul zilelor Școlii Gimnaziale numărul 17 din municipiu.

În prezența unei asistențe numeroase, cu „casa închisă” liceenii de la „Atelierul de Teatru” au transformat Cinematograful Unirea, într-o arenă a emoțiilor și a aplauzelor. Cu pasiune și talent, tinerii actori coordonați de Andreea Asiminicesei, Gelu Rîşca și Lenuş Moraru au pus în scenă comedia „PARTY 4 WINNERS”, o piesă de care se vor bucura în curând și ceilalți iubitori ai teatrului din Botoșani.

„Un grup de adolescenți privilegiați se amuză la petrecerile lunare organizate pentru niște „câștigători” cu hobby-uri ciudate. Însă, într-o seară, totul ia o întorsătura neașteptată pentru unul dintre organizatori, dizolvând limitele dintre prostie, bună-credință și tupeu în situații neașteptate. Această comedie pune accent pe diferențele de statut, și cum se manifestă acestea lumea adolescenților”, este descrierea piesei făcută pe pagina de FB de „Atelierul de Teatru”.

Distribuţie de excepţie

Distribuția a dăruit publicului, alcătuit din elevi și profesori ai Școlii Gimnaziale Nr. 17 din municipiu, o zi memorabilă. Andrei Asiminicesei (Patrick), lanis Prisacariu (Ionuț), Ana Teodoru (Cleo), Miruna Bereşteanu (Ariana), Mick Balan (Marc), Cristina Roșca  (Amira), Denisa Corneschi (Maria), Mădălina Andrici (Jo), Ema Anghelache (Luminița), Cris Ancuţa (Adrian), Maia Ignat (Freya), Maria Rusu (Naomi) (n.r. în paranteză este trecut personajul pe care tinerii actori l-au interpretat), au fost adevărații artiști ai scenei, dând viață personajelor piesei.

„În cadrul zilelor Școlii, aproape toți elevii noștri au fost la Cinema Unirea. Mai întâi cei mici au au vizionat un film, iar apoi cei mai mari, de gimnaziu, au asistat la vizionarea unui spectacol de teatru: „Party 4 winners”, oferit de cei de la „Atelierul de teatru”. Ne mândrim cu faptul că de-a lungul anilor din această trupă au făcut parte și foști elevi ai școlii noastre. Colaborarea cu acești adolescenți talentați și inimoși, despre succesele cărora (n.r. numeroase premii la festivalurile de teatru la care au participat) am aflat din presă și social-media, este mai strânsă, începând de anul trecut, când în cadrul „Săptămânii altfel” ne-au încântat cu spectacolul „Avioane de hârtie”, de Elise Wilk”, a declarat Vasile Asiminicesei, directorul Școlii Gimnaziale nr. 17 din municipiu.

„Spectacolul a cuprins 27 de numere artistice foarte variate”

Spectacolul amintit a avut loc cu în cadrul zilelor acestei unități de învățământ, cu ocazia serbării a „35 de ani de excelență în educație”.

Atelierul de TeatruTimp de o săptămână, în Școala Gimnazială Nr. 17 Botoșani s-au desfășurat activități specifice „Săptămânii altfel”, perioadă aleasă și din motivul că unitatea de învățământ a împlinit, pe 26 noiembrie 2024, 35 de ani de la înființare. Așadar săptămâna trecută s-au sărbătorit „Zilele Școlii” și Ziua Națională a României prin diverse activități dintre care aș evidenția spectacolul „35 de ani de excelență în educație” desfășurat cu sprijinul Teatrului „Mihai Eminescu” pe scena Casei Tineretului, pe 26 noiembrie.

Atelierul de Teatru„Spectacolul a cuprins 27 de numere artistice foarte variate, de la muzică clasică la numere de street-dance, de la scenete de teatru la muzică populară și suite de dans popular, toate fiind realizate cu elevii școlii de la cei mai mici, de clasa pregătitoare, la cei mai mari, de gimnaziu, de clasa a VII-a și a VIII-a. Tot sub același generic s-au mai desfășurat și alte activități, în școală – întâlniri cu artiști populari, în sala de sport – „Balul personajelor”, la Biblioteca Județeană ,,M. Eminescu” activitatea ,,La mulți ani, școala mea dragă!” într-un mod festiv, printre rafturile pline cu cărți sau la Cinema Unirea, toată suflarea școlii fiind implicată”, a mai spus Vasile Asiminicesei, directorul Școlii Gimnaziale nr. 17 din municipiu.

„Suntem în top și cu proiectele internaționale”

Școala Gimnazială Nr. 17 Botoșani a fost dată în folosință la 26 noiembrie 1989, colectând surplusul de clase de elevi de la toate școlile din jur, astfel încât, în scurt timp a ajuns la un număr record de peste 2600 de elevi, care învățau în 3 schimburi, cu peste 150 de cadre didactice. Echipa managerială cu care și-a început activitatea era formată din prof. Ioan Mintici – director și prof. Corina Hrușcă – director adjunct, din păcate ambii plecați prea devreme la cele veșnice.

Atelierul de TeatruÎn prezent, Școala Gimnazială Nr. 17 Botoșani are un număr de 730 de elevi, 15 clase primare și 12 clase gimnaziale, toate învățând doar dimineața, între orele 8 și 14.

Echipa managerială actuală este formată din prof. Vasile Asiminicesei – director și prof. Monica Iliescu – director adjunct. Școala Gimnazială Nr. 17 Botoșani ocupă un loc de frunte în topul școlilor din municipiu și județ, prin rezultatele la Evaluarea Națională a absolvenților clasei a VIII-a, prin rezultatele deosebite la olimpiade și concursuri de nivel județean, național și chiar internațional.

„Suntem în top și cu proiectele internaționale, coordonatorul acestora, prof. Loredana-Eugenia Popa fiind în Consiliul Consultativ al Comisiei Europene, adică membru în Pedagogical Advisory Board for Professional Development.  De asemenea, am fost singura școală din România participantă în Programul pilot al eTwinning Bruxelles „Monitoring eTwinning Schools”  2018-2019-2020, am obținut 5 titluri de „Școală Europeană” din 2009 până în 2026, 5 titluri Certificat „European Language Label”, avem Acreditare Erasmus 2020-2027 perioadă în care suntem finanțați pentru mobilități anuale de elevi și profesori.

Atelierul de TeatruNu în ultimul rând, suntem Centru de Excelență pentru elevii cu aptitudini speciale pentru matematică, în cadrul Proiectului educațional „O altfel de școală” (9-11 ani), care funcționează de 15 ani.

Calitatea educației furnizate de Școala Gimnazială Nr. 17 Botoșani este de un nivel înalt și este completată prin numeroase proiecte educaționale de activități extra școlare și proiecte internaționale cu școli partenere din Belgia, Franța, Anglia, Italia, Spania, Bulgaria, Polonia, Turcia, Grecia, Croația, Portugalia, Germania, Lituania, Letonia, Ucraina, R. Moldova”, a conchis Vasile Asiminicesei, adăugând că „Zilele Școlii Gimnaziale nr. 17 s-au încheiat printr-o întâlnire nonformală a actualilor dascăli cu foștii dascăli ai școlii, prilej de a depăna amintiri cu și despre slujitorii ei”.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

Botoșani
cer acoperit de nori
2.1 ° C
2.2 °
0.5 °
96 %
1.7kmh
100 %
mie
3 °
joi
2 °
vin
3 °
sâm
7 °
Dum
5 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Când au văzut rezultatele, pesediștii au uitat să se bucure, dar și-au amintit când au văzut ziariștii.

EDITORIAL

Nu am niciun dubiu că locul unde se pot vedea cei mai încruntați, îngândurați și supărați botoșăneni este de departe Piața Centrală. Nici la...

EPIGRAMA ZILEI

Popor mințit, popor sărac, De bine, cum să ai tu parte, Când facultatea-i fără bac Iar școala e fără de carte? -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...