Construcția Autostrăzii A7, pe tronsonul Pașcani – Suceava, care va trece și pe teritoriul județului Botoșani, a intrat într-o nouă etapă.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a primit trei oferte pentru realizarea Lotului 2 al acestui tronson, un proiect care va aduce un segment de aproape 29 km de autostradă, valoarea contractului estimată pentru acest lot fiind de 3,6 miliarde de lei (fără TVA).
Competiția pentru Lotul 2 – România versus Italia
Cele trei oferte provin de la asocieri de firme din România și Italia. Este vorba de Asocierea SA&PE Construct SRL, Spedition UMB SRL, Tehnostrade SRL din România (asocierea include și firma lui Umbrărescu, care a reabilitat în urmă cu mai mulți ani drumul național 29 Botoșani – Suceava), Asocierea Danlin XXL (care a lucrat și la drumul strategic Iași – Botoșani) – Intertranscom Impex, tot din România, și Webuild SPA Milano din Italia.
„Contractul pentru proiectarea și execuția celor 29 km ai acestui lot are o valoare maximă de 3,6 miliarde lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027”, a declarat Cristian Pistol, directorul CNAIR. Proiectul prevede 6 luni alocate proiectării și 24 de luni pentru execuție.
Detalii tehnice și importanța regională a Autostrăzii A7
Autostrada Pașcani – Siret, care include acest lot, va avea în total 62,97 km și un profil transversal de 26 de metri, fiind prevăzută cu 5 noduri rutiere, 72 de poduri și pasaje, două centre de întreținere, două spații de servicii și două parcări de scurtă durată. Tronsonul Pașcani – Suceava este împărțit, de asemenea, în două loturi. Astfel, lotul 1 (Pașcani – Roșcani) va include noduri rutiere la Heci și Dolhasca și 28 de poduri și pasaje, iar lotul 2 (Roșcani – Suceava) va avea noduri rutiere la Roșcani și Aeroportul Suceava, cu o ieșire către Dumbrăveni și legătură la DN29 Botoșani – Suceava.
Impactul local – acces îmbunătățit pentru județul Botoșani
Autostrada A7 va trece și prin comuna Tudora din județul Botoșani, pe o lungime de 6,5 km, asigurând conexiunea cu DJ 208C prin nodul rutier de la Roșcani. Astfel, municipiul Botoșani va fi conectat la autostradă printr-o distanță de aproximativ 28 km. În plus, locuitorii din Botoșani vor avea acces la autostradă și prin DN 29, care face legătura cu Suceava printr-un nod rutier amplasat în apropierea Aeroportului Suceava.
Complexitatea lucrărilor
Contractul prevede construirea unor structuri complexe, printre care:
- Un pod peste Râul Siret și DJ208C, cu o lungime de 845 m;
- Un pasaj peste calea ferată CF511, cu o lungime de 625 m;
- Nodul Roșcani, pentru conexiunea cu Lotul 1;
- Nodul rutier Dumbrăveni, la intersecția cu DJ208B;
- Nodul rutier de lângă Aeroportul Internațional Suceava, care va asigura accesul către DN29 Botoșani – Suceava și aeroport.
Această etapă reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii din nordul Moldovei, conectând Suceava și Botoșani la o rețea modernă de autostrăzi și facilitând, în același timp, accesul rapid la aeroport. Cu o finalizare preconizată în următorii trei ani, acest proiect ar putea impulsiona economia regională, reducând considerabil timpii de deplasare și deschizând noi oportunități de investiții în zonă.