duminică, septembrie 8, 2024
AcasăLocalA.T. LAURIAN - CETĂŢENIE EUROPEANĂ ACTIVĂ

A.T. LAURIAN – CETĂŢENIE EUROPEANĂ ACTIVĂ

Cunoscut pentru multitudinea de proiecte diverse pe care le desfășoară, Colegiul Naţional „A. T. Laurian” din Botoşani implementează, în anul şcolar 2023-2024, proiectul de Acreditare cu nr. de referinţă 2023-1-RO01-KA121-SCH-000125397, finanţat în cadrul Programului Erasmus+, Mobilităţi, acţiunea cheie 1, Educaţie şcolară, ca urmare a aprobării acreditării pentru perioada 2022-2027, în domeniul Educaţiei şcolare.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

În cadrul acestuia, în aceste zile, profesori ai colegiului participă, în Franța, la Nice, la Cours de formation/ perfectionnement (FLE), Francophonia și Cours de formation dédié aux professeurs d’autres disciplines urmate, la sfârșitul lunii august, de o conferinţă de valorizare, online.

Abordând teme diverse: interculturalitatea, cetăţenia europeană, voluntariatul, noul context de învăţare, în cadrul mobilităților elevilor, între 15-19.04.2024, un grup de 10 elevi, însoțiți de profesorii Iacob Ionela-Florentina şi Prăjinariu Mihaela-Liliana, a participat la activitățile desfășurate la Angliiska Ezikova Gimnaziya „Geo Milev”, din Ruse, Bulgaria, iar în perioada 13-17.05.2024, alt grup de 10 elevi, însoțiți de profesorii Gabriela Mangîr și Alina Diana Rusu, a participat la o altă mobilitate de grup-elevi, la Liceul François Villon, din Paris, Franţa.

Elevii au luat parte la activități menite să-i ajute să cunoască liceele partenere, sistemul educaţional al ţărilor gazde: workshopul despre cetățenia europeană și voluntariat, prezentarea activităților extrașcolare la care participă – teatru, dezbateri, robotică, muzică și ecologie, dezbaterea pe tema stereotipurilor și identității europene, jocul de rol virtual, centrat în jurul Parlamentului European, unde au dezbătut și votat propuneri de legi privind amprenta de carbon a fabricilor și producătorilor locali.

Pentru că ei reprezintă grupul țintă principal, iată câteva din opiniile elevilor participanţi: Această mobilitate m-a ajutat să îmi dezvolt abilități precum: comunicare și dezbatere în limba engleză și vorbitul în fața unui public. Totodată, din prezentarea realizată de către elevii din „Geo Milev” despre activitățile extrașcolare pe care ei le desfășoară în școala lor, am preluat idei de cluburi și proiecte ce ar putea fi implementate și în liceul meu.ˮ

„Consider că prin cadrul acestei mobilități am avut ocazia de a înțelege în primul rând diversitatea culturală interacționând cu elevi ce provin din țări și medii diferite. De asemenea, participând la orele de curs, am identificat si diferențele si asemănările dintre metodele de învățământ din România și Franța. Ascultând timp de o săptămână profesorii acelei școli vorbind doar în limba franceză, mi-am dezvoltat și capacitățile de a comunica în această limbă, căpătând încredere în aptitudinile mele.”

„Mi-am dezvoltat competențele lingvistice, am învățat sa colaborez, pentru realizarea unui proiect în echipă și am asistat la orele de curs, activitate în urma căreia am dobândit cunoștințe noi.”

Aceste proiecte aduc mari beneficii tuturor participanților, celor ce sunt gata să-și croiască propriul drum profesional și personal sau celor în căutare de perfecționare. Mobilitățile au permis tinerilor să capete experiență, abilități și aptitudini necesare pentru a deveni cetățeni europeni activi și au dezvoltat abilități interculturale și interpersonale: adaptarea, înțelegerea, încrederea în sine, independența și autonomia, într-o altă cultură, cu oameni noi.

Pentru cei interesați, mai multe informaţii sunt publicate pe site-ul colegiului: https://laurian.ro/proiecte-2/proiecte-europene.

Ioan Onofrei

 

Proiect finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP). Nici Uniunea Europeană și nici ANPCDEFP nu pot fi ținute răspunzătoare pentru acestea.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
18.6 ° C
18.6 °
13.3 °
33 %
1.3kmh
0 %
Dum
28 °
lun
29 °
mar
30 °
mie
21 °
joi
18 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cea mai reușită parcare de luna asta. Și a fost concurență mare.

EDITORIAL

Faptul că în ultima perioadă trei membri marcanți ai PNL au dispărut de pe lista de consilieri locali ar putea însemna pentru unii cimentarea...

EPIGRAMA ZILEI

Mulți spun că doamna primar Are de elucidat Dacă al ei drag vlăstar Este fată sau băiat...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...