duminică, septembrie 8, 2024
AcasăLocalÎncă o taxă pentru micii fermieri. Pentru ce este şi când întră...

Încă o taxă pentru micii fermieri. Pentru ce este şi când întră în vigoare

O nouă taxă pentru micii fermieri ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie, anunță Dorin Cojocaru, președintele Asociației Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL).

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Acesta a anunțat că producătorii agricoli care activează cu atestate și carnete de producător vor trebui să suporte un impozit suplimentar pentru transportul propriilor recolte.

„Pe site-ul ANAF a fost publicat E-transport (actul normativ – n.r.). Micii producători și chiar marii fermieri nici nu știu ce înseamnă asta. Stimați mici producători care aveți certificat de producător, carnet de comerciant, o să mai aveți încă un cod digital, pe care o să îl plătiți la ANAF, cu care să puteți să vă duceți roșiile la piață sau laptele la centrul de colectare. Înseamnă alți bani, altă distracție. De la 1 iulie 2024 ar urma să intre în vigoare”, a declarat Dorin Cojocaru, care a precizat că actul normativ a fost publicat pe site-ul ANAF pentru consultare publică.

Proiectul de act normativ, publicat pe site-ul ANAF

Pe data de 17 aprilie, pe site-ul ANAF a fost publicat un act normativ Ordin pentru modificarea și completarea anexei la Ordinul nr. 802/2022 privind stabilirea bunurilor cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport. Proiectul vine să completeze în legislația națională lista bunurilor cu risc fiscal ridicat transportate rutier care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport. Astfel, pe noua listă apar introduse și o serie de produse agricole, precum legumele, fructele (inclusiv pepenii), laptele și produsele lactate, ouăle sau mierea naturală.

În forma actuală a proiectului de act normativ aceasta va afecta direct micii producători agricoli care își fac pe cont propriu transportul produselor pe care le obțin în exploatație. Cea mai mare parte a legumicultorilor își duc singuri marfa la piață sau la depozite, apicultorii își duc singuri mierea la târguri și centre de colectare, în timp ce micile ferme de animale își valorifică o parte importantă din lapte (procesat și în brânzeturi artizanale) în mod direct, prin automate, participări la târguri sau livrări pe abonamente.

Sistemul E-transport a fost instituit în 2022 și reprezintă ”ansamblul de principii, reguli și aplicații informatice având drept scop monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat pe teritoriul național, care permite autorităților competente determinarea potențialelor puncte de deturnare din sau în lanțul de aprovizionare, pe baza codului UIT. Sistemul este gestionat de către Ministerul Finanțelor prin Agenția Națională de Administrare Fiscală și Centrul Național pentru Informații Financiare”.

„Oamenii trăiesc din inerție”

Dorin Cojocaru atrage atenția că vigilența privind noile acte normative trebuie să fie maximă întrucât modificările ce apar pot să fie imposibil de respectat de o largă categorie de producători și procesatori români.

„Sunt multe probleme pe care noi le tratăm superficial și ne trezim cu ele pe cap și nu mai putem face nimic. La Ministerul Mediului, de exemplu, sunt foarte multe probleme legate de reciclare, cu dopul la pachete de lapte ESL și UHT. Eu nu cred că procesatorii români medii, mici, vor avea capacitatea financiară să retehnologizeze rapid acest tip de ambalaj. Nu prea se știe pentru că oamenii trăiesc din inerție, mulți își duc business-uk din inerție, dar de la 1 iulie, iar o să se trezească că nu mai pot să își vândă produsele sau hipermarketul, magazinul, nu mai cumpără pentru că îi amendează Garda de Mediu”, susține Cojocaru.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
18.9 ° C
18.9 °
17.6 °
27 %
1.7kmh
0 %
sâm
18 °
Dum
28 °
lun
29 °
mar
30 °
mie
21 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Cea mai reușită parcare de luna asta. Și a fost concurență mare.

EDITORIAL

Faptul că în ultima perioadă trei membri marcanți ai PNL au dispărut de pe lista de consilieri locali ar putea însemna pentru unii cimentarea...

EPIGRAMA ZILEI

Mulți spun că doamna primar Are de elucidat Dacă al ei drag vlăstar Este fată sau băiat...   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...