Șapte antreprenori și-au manifestat interesul pentru proiectarea și execuția unui nou pod în locul celui existent pe DN 29A, km 22+859, Zvoriștea, județul Suceava, după expirarea termenului de depunere a ofertelor fixat pentru astăzi, 19 aprilie. Informația a fost făcută publică astăzi de reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași.
Reamintim, pe 20 martie, CNAIR SA, prin DRDP Iași, a lansat procedura de licitație deschisă pentru elaborarea documentației tehnice, proiect tehnic de execuție, asistență tehnică și execuție lucrări la obiectivul „Pod DN 29A, km 22+859”, care leagă județele Suceava și Botoșani.
După depunerea ofertelor, în următoarea perioadă va avea loc evaluarea tehnică și financiară a acestora și selecția câștigătorului, criteriul de atribuire fiind cel mai bun raport calitate-preț.
Proiectul vizează construirea unui pod rutier nou, în locul celui existent, construit în 1933, pe grinzi metalice și 4 deschideri.
Noul pod va fi construit cu tablier din grinzi prefabricate din beton și arc metalic. Acesta va fi prevăzut cu 5 deschideri, o lungime totală de 173 m, lățime de 11,50 m, din care parte carosabilă de 7,80m și două trotuare a câte 1,60 m fiecare.
În perioada lucrărilor, traficul rutier va fi asigurat prin construirea unei variante provizorii, în aval de podul existent, în lungime totală de 340 m. Traseul provizoriu de circulație va traversa râul Siret prin intermediul unui pod cu lungimea de 90m și lățimea părții carosabile de 5m. Suprastructura podului provizoriu va fi alcătuită dintr-un tablier mixt pe grinzi din oțel, în conlucrare cu placa de beton.
Valoarea totală a întregului proiect este de 70.188.802,93 lei, fără TVA, termenul de realizare a lucrărilor fiind de 36 de luni, din care 12 luni proiectarea și 24 de luni execuția lucrărilor.
În toamna anului trecut, reporterii „Monitorul” au prezentat starea avansată de degradare în care a ajuns podul de peste Siret. Betonul care asigură structura podului a început să se macine, iar pe unele tronsoane au apărut găuri care dau fiori oricărui trecător. Ba mai mult, bucățile din beton se desprind cu mâna, semn că acesta nu mai prezintă nicio siguranță în exploatare. Podul, care are o lungime de 172 de metri și o lățime a părții carosabile de șase metri, a fost construit pe grinzi metalice în 1933 și nu a fost reabilitat sau modernizat. Expertiza tehnică realizată a indicat necesitatea construirii unui pod nou. Din cauza pericolelor, CNAIR a interzis circulația pietonilor și a introdus o restricție de tonaj de 7 tone pe osie. Ba mai mult, pentru că podul trepidează la orice trecere, CNAIR a montat și două semafoare. Așa se face că podul poate fi traversat doar pe un singur fir, alternativ, când pe un sens, când pe celălalt. Grav este că, uneori, unii șoferi care conduc camioane ce depășesc limita de tonaj, se aventurează pe pod încălcând restricțiile impuse.