spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeLocalO firmă din București va proiecta viitorul drum expres Botoșani - Suceava....

O firmă din București va proiecta viitorul drum expres Botoșani – Suceava. Câți bani va încasa pentru asta

O societate din București, care a lucrat la proiectarea autostrăzii A7, va realiza și proiectul viitorului drum expres Botoșani – Suceava. Este vorba despre Consitrans SRL București, care, potrivit potrivit datelor de pe platforma Termene.ro, este deținută de Eduard și Viorica Hanganu, nume care apar menționate și în alte patru companii cu activitate în asistență tehnică și proiectări drumuri și autostrăzi. Firma Consitrans a raportat pentru anul 2022 o cifră de afaceri de peste 60 de milioane lei, profit de 630.000 de lei, cu un număr mediu de 176 de angajați.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Potrivit contractului semnat cu cei patru parteneri pentru realizarea drumului expres Botoșani – Suceava, firma va trebui să se ocupe de mai multe aspecte. Astfel, realizarea documentației tehnice presupune efectuarea studiului de fezabilitate (14 luni), obținerea autorizației de construcție (3 luni), executarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție (3 luni), întocmirea documentației suport și asistența acordată pentru depunerea și susținerea aplicației de finanțare, precum și pregătirea documentației de atribuire a contractului de execuție lucrări (3 luni) și asistența tehnică în perioada execuției lucrărilor (24 de luni).

Pentru aceste servicii, Consitrans ar urma să încaseze 14.277.760,16 lei fără TVA, adică aproape 17 milioane de lei ceea ce înseamnă aproape 3,4 milioane de euro. Fondurile sunt asigurate din Programul de Transport 2021-2027 în proporție de 98%, iar cele patru autorități locale partenere în contract (municipiile Botoșani și Suceava plus Consiliile Județene Botoșani și Suceava) vor contribui, în părți egale, pentru asigurarea cofinanțării de 2%.

Punând cap la cap toate aceste informații, drumul expres ar putea fi realizat cel mai devreme peste vreo patru ani, adică prin 2028. Asta dacă toate lucrurile vor merge strună. Drumul ar urma să aibă o lungime de 19,5 kilometri, o lățime de 21 de metri, cu separatoare de sens și zone de siguranță, iar costul se ridică la circa 126 de milioane de euro. Proiectul prevede construcția a patru poduri, o supratraversare a căii ferate, un pod peste Siret, noduri rutiere la Aeroportul ”Ștefan cel Mare” din Suceava, la varianta ocolitoare Botoșani, pădurea Baisa și se are în vedere și un nod rutier în zona Huțani pentru a face legătura cu nordul județului Botoșani, cu granița cu Ucraina și cu municipiul Dorohoiu.

Consitrans este firma care a realizat studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru A7. „Am fost contractați de CNAIR prin 2017-2018, pentru realizarea proiectului, în urma unei licitații la care am participat. Realizarea studiului de fezabilitate a durat aproximativ patru ani, până prin 2021, iar CNAIR a scos apoi proiectul la licitație pentru execuție. Au început lucrările de construcții, iar rolul Consitrans s-a oprit aici“, a spus pentru Ziarul Financiar Eduard Hanganu, acționarul majoritar al Consitrans. Mai departe, pentru urmărirea construcției și a calității lucrărilor, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRPD) Iași ar fi trebuit să desemneze, prin licitație, un supervizor sau consultant privat. Doar că, în septembrie 2023, înainte ca DRDP Iași să numească un supervizor, pe șantierul de pe A7 a avut loc o explozie în care și-au pierdut viața patru muncitori.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
ninsoare ușoară
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
5.7kmh
100 %
vin
1 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...