În jumătate de an, Ovidiu Laicu, șeful Regionalei de Drumuri Naționale și-a aprobat singur plata a 1.216 de ore de mobilizare, deși în același timp figura cu ore suplimentare lucrate în weekend, în timpul săptămânii sau chiar în concediu de odihnă. În plus, sporurile au fost plătite în baza unei „proceduri de mobilizare care se aplică, de fapt, doar muncitorilor și personalului operativ până la nivel de șef de secție”, se arată într-un document de control consultat de publicația „7Iași”.
Șefii CNAIR l-au prins târziu, Laicu fiind sancționat cu diminuarea salariului cu 10% doar pentru pontajele ilegale din luna decembrie a anului 2022. Pentru abaterile din lunile anterioare a intervenit prescripția. Potrivit publicației ieșene, Laicu ar fi fugit luni la rând de confruntarea cu comisia de disciplină, invocând programul aglomerat sau probleme de sănătate pentru care a intrat în concediu medical Anterior, directorul DRDP Iași a mai primit o sancțiune de 5% din salariu pentru organizarea ilegală a concursului pentru postul de șef Serviciu Juridic. Conform legii, următoarea sancțiune poate fi concedierea. Laicu acuză că este un complot al colegilor din CNAIR, „unicul scop fiind înlăturarea din postul de conducere deținut, prin cumularea presupuselor abateri disciplinare constatate de către consilierul personal al numitului Pilă Dănuț”
Informațiile au fost făcute publice astăzi de publicația ieșeană online „7Iași”, care a arătat că vreme de șase luni, directorul Regionalei DRDP Iași, Ovidiu Laicu, a fost plătit pentru ore de mobilizare, deși în același timp figura că se află la serviciu, efectuând chiar și ore suplimentare în timpul săptămânii sau în zilele de weekend. Sporul de mobilizare, cuprins între 15 și 20% din valoarea salariului, se acordă în special pentru zilele în care se efectuează activități de deszăpezire și se plătește personalului direct implicat, de la muncitor până la șef de secție. Regula vizează și situațiile în care anumite categorii de drumuri sunt afectate de accidente rutiere sau fenomene meteorologice periculoase. „Funcția de Director General Regional nu se regăsește printre categoriile de personal ce pot fi consemnate la domiciliu. (…) Documentele emise, aprobate și avizate în mod neconform (…) sunt emise cu indicarea în mod eronat ca temei a pct.2 a) din procedura de mobilizare care se aplică, de fapt, doar muncitorilor și personalului operativ până la nivel de șef de secție”, se arată într-o notă de constatare a CNAIR.
Cu toate acestea, directorul Ovidiu Laicu și-a aprobat singur plata a 1.216 ore de mobilizare în perioada iunie – decembrie 2022, pentru care a aplicat un spor de 15% la salariul de bază. Pontajele semnate de către Laicu arată că orele de mobilizare plătite se suprapun cu zilele în care tot el figura că presta ore suplimentare. Ba mai mult, într-una din zilele de mobilizare, Ovidiu Laicu se afla în concediu de odihnă. „Procedura de mobilizare și consemnare la domiciliu pe baza căreia se poate acorda indemnizația de mobilizare are în vedere acordarea unei indemnizații în timpul în care salariatul, deși se află în timpul său liber, este la dispoziția angajatorului, atunci când există atenționări meteorologice. (…) Altfel spus, o persoană nu se poate afla, în același timp și consemnat la domiciliu și în activitate, la serviciu, cele două situații excluzându-se reciproc. Pentru similitudine de raționament, nici când cineva se află în concediu nu poate fi consemnat la domiciliu”, au explicat juriștii CNAIR.
Articolul integral poate fi consultat aici.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași coordonează și Secția de Drumuri Naționale Botoșani. Ba mai mult, DRDP Iași ar fi beneficiara celor două investiții majore derulate de CNAIR în județul Botoșani și anume modernizarea drumului național 29D Botoșani – Ștefănești, care are nevoie de cârpeli la numai câteva luni de la recepția lucrărilor, dar și modernizarea DN 28B, care leagă municipiile Botoșani și Târgu Frumos, lucrare care nu a fost finalizată la timp din cauza problemelor în derularea investiției.
Tot DRDP Iași gestionează și refacerea podului de peste râul Suceava de la Milișăuți (județul Suceava), pe DN 2H. După ce lucrările au întârziat foarte mult, acestea au început anul trecut, însă în noaptea de 13 spre 14 februarie a.c., podul provizoriu s-a surpat din cauza creșterii debitelor.
Prin urmare, cam toate investițiile din zonă au fost lungite nepermis de mult, cu riscul creșterii costurilor de execuție.