Inspectoratul Şcolar a fost partener în cadrul unui proiect ce a constat în facilitarea accesului preşcolarilor şi elevilor din judeţul Botoşani la un sistem educaţional de calitate.
Peste 500 de copii şi părinţi din judeţ Botoşani au beneficiat de sprijin în cadrul unui proiect desfăşurat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani în parteneriat cu Asociaţia „Societatea Naţională Spiru Haret pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură”, în vederea stimulării participării la educaţie a preşcolarilor şi elevilor din judeţul Botoşani, ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate.
Obiectivul general al proiectului a constat în facilitarea accesului preşcolarilor şi elevilor din judeţul Botoşani la un sistem educaţional inovator şi de calitate. Prin acest proiect, s-au avut în vedere oferirea unui suport educaţional de matematică-informatică şi a unui suport psiho-social unui număr de 270 de preşcolari şi elevi, din judeţul Botoşani; crearea unei reţele parteneriale între şcoli, autorităţi locale, instituţii locale, ONG-uri şi comunitate, în judeţul Botoşani; dar şi oferirea de servicii de educaţie parentală şi de consiliere socială unui număr de 200 de reprezentanţi ai preşcolarilor şi elevilor din grupul ţintă.
Activităţi în 14 şcoli in judeţ
Grupul ţintă prevăzut a constat din minimum 270 de preşcolari şi elevi cu cel puţin un părinte plecat în străinătate de cel puţin 6 luni şi din minimum 200 de reprezentanţi ai copiilor din grupul ţintă (părinţi/tutori/persoane care au avut în grijă copiii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate), toţi selectaţi din judeţul Botoşani. Numărul total de beneficiari a fost format din 287 de elevi şi din 263 de părinţi.
Activităţile s-au desfăşurat în cadrul a trei serii, cu elevi din 14 unităţi de învăţământ, respectiv Şcoala Gimnazială „Leon Dănăilă” Darabani, Şcoala Gimnazială nr. 17 Botoşani, Şcoala Gimnazială „Octav Băncilă” Corni, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Dorohoi, Şcoala Gimnazială nr. 1 Răchiţi, Şcoala Gimnazială „Spiru Haret” Dorohoi, Liceul „ Regina Maria” Dorohoi, Liceul „Demostene Botez” Truşeşti, Liceul Tehnologic „Ştefan cel Mare şi Sfant” Vorona, Liceul „Stefan D. Luchian” Ştefăneşti, Şcoala Gimnazială „Elena Rareş” Botoşani, Şcoala Gimnazială nr.1 Văculeşti, Şcoala Gimnazială „Nicolae Călinescu” Coşula, Şcoala Gimnazială nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albeşti.
Activităţile proiectului au fost complementare cu dezvoltarea de parteneriate între şcoli, autorităţi locale, instituţii locale, ONG-uri şi comunitate,în vederea asigurării unui climat local benefic, stringent necesar dezvoltării armonioase a preşcolarilor, elevilor şi a familiilor din care aceştia fac parte.
Peste 100 de sesiuni
În cadrul proiectului s-au desfăşurat, în total, 120 de sesiuni (câte 4 sesiuni/ lună, în format fizic şi/ sau online), iar 128 de unităţi de învăţământ au colaborat în vederea derulării acestora. La sesiuni au participat experţi implicaţi în proiect, cadre didactice şi elevi, părinţi, reprezentanţi ai autorităţilor locale şi alte persoane interesate. De asemenea s-a dezvoltat o reţea partenerială în judeţul Botoşani între şcoli, autorităţi locale, instituţii locale, ONG-uri şi comunitate în scopul asigurării sustenabilităţii din perspectivă instituţională.
Conferinţa de închidere a proiectului va avea loc astăzi, în format fizic şi online, în prezenţa reprezentanţilor beneficiarului şi partenerului din proiect, a unor elevi şi reprezentanţi legali ai acestora, care au făcut parte din grupul ţintă, a mai multor directori ai unităţilor de învăţământ preuniversitar din Botoşani, a altor reprezentanţi ai unor instituţii deconcentrate care fac parte din reţeaua comunitară creată în cadrul derulării proiectului.