spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeLocal BTApel la 112 de pe patul de spital

Apel la 112 de pe patul de spital

O pacientă internată în Secţia Medicală a Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati” a sunat la 112 din cauza unei colege de salon.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Incidentul a avut loc vineri dimineaţă, când femeia, internată de câteva zile în secţia medicală, era exasperată de colega de salon, dar mai ales de lipsa de reacţia a personalului medical. Se pare că cealaltă pacientă internată suferea şi de o serie de afecţiuni psihice. Aceasta era decompensată şi din acest motiv ţipa şi era agresivă verbal. Iniţial, colega acesteia de salon a aşteptat să intervină cineva din personalul medical, însă nimeni nu făcea nimic pentru a o calma pe pacienta agresivă. Mai mult, nici nu intrau în salon. Din acest motiv, ajunsă la capătul răbdării, pacienta a sunat la 112. „Apelanta a fost îndrumată să se adreseze personalului medical din secţie”, a precizat un dispecer din cadrul serviciului de urgenţă.

Reprezentanţii unităţii sanitare recunosc că, fiind vorba despre o unitate sanitară atât de mare, cu peste 2.500 de angajaţi, şi comportamentul unora lasă de dorit. Din acest motiv au şi fost organizate cursuri de comunicare şi acestea vor fi reluate. „Una dintre cele mai mari probleme sesizate este legată strict de partea de comunicare. Aici cred că personalul de la Spitalul Județean mai are încă mult de lucru. Aici vorbim şi de modul cum se adresează, dar și cum dă informații pacientului sau aparținătorului”, a precizat economista Doina Caba, managerul SJU „Mavromati”.

Cazuri similare în trecut

Unitatea sanitară botoşăneană nu este la prima „experienţă” de acest gen. Mai mult, a fost implicată aceeaşi secţie într-unul dintre incidente. În urmă cu mai mulţi ani, un pacient internat tot pe Secţia Medială a apelat şi el serviciul 112. Bărbatul era internat de câteva zile şi i se montase o perfuzie într-o dimineaţă.

Personalul medical de pe secţie a început să se ocupe de mai mulţi pacienţi, din alte saloane, iar când perfuzia s-a terminat la primul pacient, acesta a început să strige după una dintre asistente sau infirmiere. În zadar, însă, după mai bine de zece minute nefiind auzit de nimeni. Exasperat, bărbatul a luat telefonul mobil şi a sunat la 112.

Dispecerii au crezut, în acel moment, că era vorba despre o farsă. Bărbatul s-a recomandat, însă, foarte calm şi politicos şi le-a dat toate detaliile dispecerilor, spunând că nu vine nimeni să îi schimbe perfuzia. Într-un final, cei de la 112 au apelat pe secţie, iar personalul a venit şi i-a schimbat acestuia perfuzia.

Ajutor cerut de la distanţă

În urmă cu un an, o pacientă internată într-o zonă tampon din unitatea sanitară a sunat şi ea la 112. Exasperată de faptul că nimeni nu o băga în seamă, aceasta a ajutor prin 112 să fie dusă la toaletă.

În vârstă de 79 de ani, femeia a ajuns la spital cu o fractură gravă la nivelul unui femur. Fiind nevoie de internare, aceasta a fost spitalizată, temporar, într-un salon de pe o secţie tampon, până la sosirea rezultatului la testul Covid-19. Din cauza fracturii grave, femeia nu se putea deplasa aproape deloc. La un moment dat a simţit că are nevoie să meargă la toaletă, aşa că a strigat de mai multe ori la personalul de pe secţie, însă nu i-a venit nimeni în ajutor.

Având o problemă tot mai mare, aceasta a apelat la singura soluţie care i-a trecut prin minte. A sunat la 112 şi a cerut ajutor pentru a putea merge la toaletă. Ulterior, cadrele medicale de pe secţie au fost apelate de cei de la 112. Femeia a primit ajutor de la personalul specializat.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
nori împrăștiați
2.6 ° C
2.6 °
2.6 °
93 %
1.5kmh
49 %
Dum
3 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °
joi
7 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...