Președintele Consiliului Județean (CJ), Doina Federovici, continuă goana după imagine împăunându-se cu o serie de investiții care ar urma să aibă loc pe drumurile naționale din județ.
Printr-un comunicat de presă emis astăzi, șefa județului anunța că, „în urma demersurilor făcute de către Consiliul Județean Botoșani, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație realizarea studiilor de fezabilitate pentru modernizarea a patru poduri/podețe de pe drumurile naționale ce traversează județul”. De asemenea, în comunicat se mai face trimitere la faptul că cei de la CNAIR au realizat expertizele pentru alte două poduri de pe DN29, Botoșani – Săveni și a unui podeț de pe DN29C, Botoșani – Vârfu Câmpului.
La comunicat sunt atașate și câteva fotografii realizate în luna octombrie, când, este drept, președintele CJ Doina Federovici s-a întâlnit cu directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, Ovidiu Mugurel Laicu, dar și cu o serie de parlamentari botoșăneni, elementul comun fiind apartenența politică – toți fiind membrii PSD. De altfel, în comunicat nu se face nicio mențiune cu privire la „demersurile” făcute de CJ, când au fost făcute și în ce au constat ele.
Obiectivele nu au nicio legătură directă cu CJ Botoșani
Asta pentru că obiectivele menționate în comunicatul de presă și realizate de CNAIR nu au nicio legătură directă cu CJ Botoșani.
În schimb, comunicatul este o lovitură sub centură aplicată senatorului Cristian Achiței (PNL), inginer specializat chiar în proiectarea de drumuri, și care a făcut o sumedenie de demersuri oficiale, inclusiv în Parlamentul României, dar și la CNAIR unde a trimis adrese oficiale, în care a cerut intervenții de urgență la respectivele poduri. De altfel, inclusiv „Monitorul de Botoșani” a prezentat în luna iulie a.c. situația acestor poduri, cu punct de vedere oficial de la DRDP Iași.
Pod lăsat de izbelişte
În schimb, oficialii de la CJ nu au făcut nicio trimitere la un alt pod pe care CJ Botoșani ar trebui să-l finanțeze și în realizarea căruia ar trebui să se implice. Este vorba de podul de peste Siret, cel de la Talpa, de pe DJ 291 K, denumit „Podul Prieteniei” sau „Podul lui Cozmâncă” (n.r. – aluzie chiar la fostul senator PSD de Botoșani, Octav Cozmâncă, care a deținut inclusiv funcția de ministru al Administrației Publice și care este de loc din Talpa).
Început încă din 1995, podul ar scurta distanța dintre Rădăuți și Dorohoi cu aproape 20 de kilometri. Doar că investiția a fost lăsată de izbeliște, iar din ea nu au mai rămas decât niște piloni înfipți în pământ. În 2001, Consiliile Județene Suceava și Botoșani au semnat un contract de asociere, dar din 2004 nu s-a mai lucrat deloc. Șapte ani mai târziu, o expertiză tehnică a arătat că e necesară reproiectarea obiectivului.
După încă nouă ani, în 2020, Consiliul Județean Suceava a alocat 100.000 de lei, iar anul acesta cele două CJ-uri s-au asociat din nou pentru a finaliza acest proiect, fiecare urmând să contribuie cu câte 50% din valoarea investiției. În primă fază era nevoie de lucrări de expertizare a obiectivelor deja existente, dar în acest caz nu a fost avansat niciun termen de începere a lucrărilor și nici sursele de finanțare. În schimb, CJ Botoșani are grijă de investițiile de pe drumurile naționale.