Operatorii 112 din Botoșani se pregătesc pentru noua aplicaţie informatică ce se va implementa în servicul naţional de urgenţă. Cu noua tehnologie, orice dispecer din ţară poate prelua un apel din Botoșani şi invers.
Operatorii și dispecerii 112 au început pregătirea în Centrele regionale de instruire ale STS din București, Neamț, Brașov și Timișoara. Ei lucrează cu noua aplicație informatică ce urmează să fie implementată prin proiectul care va moderniza Sistemul național unic pentru apeluri de urgență 112. Pentru început, unul dintre dispecerii de la Botoșani se va deplasa la Neamț pentru a urma cursurile de formator. Ulterior acesta va instrui dispecerii de la Ambulanţă, Pompieri, Poliţie sau Jandarmerie.
Operatorii vor participa etapizat la sesiuni de instruire în care le sunt prezentate interfețele și noile funcționalități ale viitoarei aplicații care va gestiona apelurile la numărul unic de urgență 112. La nivel național, vor fi instruite peste 5.000 de persoane care operează și dispecerizează apelurile la 112.
Aplicaţia 112 ar trebui să eficientizeze operarea apelurilor de urgență
Aplicația, proiectată și operaționalizată de STS, face parte din conceptul european Next Generation 112 și se ridică la cele mai înalte standarde tehnologice. Astfel, va eficientiza operarea apelurilor de urgență, aducând beneficii importante pentru cetățeni, atât în ceea ce privește timpul de preluare a apelurilor, cât și în modul de lucru al personalului din Serviciul de urgență. Una dintre schimbările majore ar fi timul de aşteptare redus aproape spre zero. Asta pentru că, dacă operatorii 112 dintr-un judeţ sunt ocupaţi cu alte apeluri, automat următorul apel va fi preluat de un operator 112 dintr-un alt judeţ, care este liber. Asta va însemna că toate serviciile de urgenţe vor trebui integrate în acelaşi sistem de preluare a apelurilor la nivel naţional.
La Piatra Neamț a avut loc inaugurarea Centrului regional de instruire 112 Neamț, unde vor fi organizate cursuri cu personalul specializat din județele aflate în zona Moldovei. Centrul a fost pus la dispoziție de către Consiliul Local al Primăriei Municipiului Piatra Neamț. Acesta beneficiază de dotări administrative moderne, în care au fost instalate echipamente de lucru performante de către STS.