Scandal regional cu lucrările de modernizare de pe drumul național DN 28B. Deși investiția nu a fost finalizată, în unele zone asfaltul turnat a început să crape. Asta pentru că executanții nu au respectat tehnologia. Zona afectată ar măsura aproape 10 kilometri, iar ițele conduc spre fosta Aqua Parc SRL în prezent denumită Antrepriza de Construcţii Drumuri şi Autostrăzi SRL, controlată de „Ginel” Gheorghe Vlasie, finul baronului PSD de Neamț Ionel Arsene.
Potrivit publicației ieșene ReporterIs, compania Aqua Parc, liderul asocierii care a câștigat execuția lucrărilor de modernizare pe DN 28B Botoșani – Târgu Frumos, este una dintre firmele implicate în refacerea podului prăbușit de la Luțca de peste râul Siret. Refacerea acestuia a făcut parte dintr-un contract de 264 de milioane de lei finanțat prin PNDL II și câștigat de asocierea Aqua Parc SRL (lider), Mavgo Holding, Danlin XXL, Darcons, Trust CCDP, Hydrostroy AD, Alido Proiect și Rutier Consult SRL. La pod ar fi lucrat efectiv Aqua Parc, Mavgo Holding și Darcons.
Bulină neagră din partea CNAIR
Situația de pe drumul DN 28B Botoșani – Târgu Frumos vine în contextul în care la finele lui iunie a.c., firmele care se ocupă de modernizarea drumului au primit o bulină neagră de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) după ce consultantul a transmis un raport la CNAIR prin care a arătat starea necorespunzătoare a lucrărilor din șantier.
Informația a fost făcută publică chiar de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a arătat mai mulți antreprenori/asocieri de firme au primit certificate negative pentru că nu au respectat termenii contractuali. Paradoxal, după revenirea în cadrul DRDP Iași a lui Ovidiu Laicu, consultantul de pe DN 28B Botoșani – Târgu Frumos, Cătălin Iordache, a fost schimbat, unul dintre motive fiind faptul că nu a făcut concesii constructorului, așa cum i se ceruse. În locul său a fost numit șeful Sectorului de Drumuri Naționale Galați, Petru Tudorache, considerat a fi omul lui Ovidiu Laicu.
Lucrările de modernizare pe drumul Botoșani – Târgu Frumos au început în vara anului trecut. Licitația a fost organizată de CNAIR, iar câștigătoare a ieșit asocierea Aqua Parc SRL (lider) cu Mavgo Holding SRL, Vahostav SK și Trameco SA. Conform proiectului, pe lungimea dintre Botoșani și Târgu Frumos, de 71,5 kilometri, șoseaua trebuia lărgită la 9 metri și erau 8 poduri de reabilitat, un pod nou, 104 podețe (61 noi, 43 reabilitate), 36 de intersecții și un sens giratoriu. În total, investiția costă 267 de milioane de lei.