spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BT„Telefonul Copilului” devine structură în cadrul DGASPC. Au fost deja peste o...

„Telefonul Copilului” devine structură în cadrul DGASPC. Au fost deja peste o mie de apeluri

Orice copil care se simte abuzat, traumatizat, neglijat, victimă a violenței de orice tip, fizică sau emoțională, psihică poate să sune și să ceară ajutor la Telefonul Copilului, care funcționează în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Botoșani.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Consiliul Județean Botoșani a aprobat modificarea structurii Complexului de servicii de tip rezidențial „Micul Prinț” din cadrul DGASPC prin includerea serviciului social Telefonul Copilului. Astfel, 24 de ore din 24 angajații DAGSPC Botoșani vor răspunde la cele două numere de urgență 119, respectiv 983 pentru a acorda asistență de urgență copiilor care au nevoie de ajutor.

Numărul 119 poate fi apelat de orice copil victimă

La Telefonul Copilului poate să sune orice copil care este victimă a violenței, care a fost abuzat, traumatizat sau neglijat de familie.

De asemenea, numerele de urgență pot fi apelate și de alte persoane care au cunoștințe despre astfel de cazuri, precum prieteni, vecini, colegi de școală sau cadre didactice.

Telefonul Copilului, 119, funcționează în cadrul DGASPC Botoșani de la începutul anului, prin delegarea unor salariați, iar acum devine o structură de sine stătătoare în cadrul Direcției de Protecție a Copilului.

Peste 1.000 de apeluri de la începutul anului

De la începutul anului au fost 1.262 de apeluri la Telefonul Copilului. 43 din sesizări s-au transformat în cazuri instrumentate de către specialiștii DGASPC Botoșani, 41 fiind rezolvate, iar două sunt în curs de rezolvare.

„Dintre cazurile rezolvate până în prezent, 15 au fost soluționate prin consiliere telefonică, iar 26 prin deplasare în teren, pentru că au fost de o complexitate ridicată. Majoritatea sesizărilor la Telefonul Copilului au vizat neglijarea copiilor, violența domestică, iar în unele cazuri a fost necesară impunerea unei măsuri de protecție, adică scoaterea copiilor, iar într-un caz chiar a mamei, din mediu abuzator și plasarea acestora într-un centru maternal sau în asistență maternală”, a declarat Doina Nacu, directorul DAGSPC Botoșani.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
1.6 ° C
2.6 °
1.1 °
77 %
8.6kmh
72 %
sâm
2 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...