Reprezentanții Consiliului Județean, împreună cu parlamentarii PSD din județ, i-au propus ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, transformarea drumului expres A7 – Suceava-Botoșani în autostradă, așa cum s-a întâmplat și în cazul sectorului Pașcani – Suceava. La discuțiile care au avut loc săptămâna aceasta a participat și directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
Cei doi oficiali au precizat însă că această variantă ar putea fi luată în calcul numai în situația în care studiul de fezabilitate ar justifica aceste modificări. Astfel, ar fi nevoie de mai multe analize detaliate, care să includă analiza de opțiuni, estimările de cost, analiza de capacitate și analiza economică, precum și studiul de impact asupra mediului.
Argumentele invocate de botoșăneni au fost că realizarea unui sector de autostradă ar aduce zonei mai multe avantaje economico-sociale, precum accesul direct la Autostrada A7, care ar asigura ulterior deschidere și către Autostrada „Unirii” (A8) (n.r. – incluzând astfel și județul Botoșani într-o rețea modernă de transport), o legătură rapidă către Aeroportul Salcea, o nouă legătură între municipiile Botoșani și Suceava, traficul auto urmând să beneficieze de condiții superioare de circulație, care se vor concretiza într-o serie de avantaje economice, respectiv reducerea cheltuielilor de exploatare a vehiculelor, grad sporit de siguranță, o reducere a pierderilor din accidente și a poluării mediului la traversarea localităților pe traseele existente.
În plus, s-a invocat că acest sector de autostradă ar deservi direct județele Botoșani și Suceava, care împreună reprezintă peste 5% din populația și teritoriul României. Doar că aceste demersuri în fața ministrului Grindeanu au fost făcute fără suceveni, deși interesele sunt comune.
Drumul expres A7 – Suceava-Botoșani, care ar urma să aibă 26 de kilometri, a fost inclus de anul trecut în Master Planul General de Transport al României (MPGT) și ar costa 124,5 milioane de euro fără TVA.
CNAIR a creionat în linii mari viitorul traseu al autostrăzii A7
Schimbarea de macaz vine în contextul în care CNAIR a creionat în linii mari viitorul traseu al autostrăzii A7, axă care reprezintă și cel mai avansat proiect dintre marile propuneri de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Mai mult, în august 2021, CJ Botoșani a emis certificatul de urbanism pentru „Elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de Execuție pentru Autostrada Pașcani – Suceava”, parte a Autostăzii A7. Acest sector de autostradă va tranzita județul Botoșani, în comuna Tudora, pe o porțiune de 6,5 kilometri, și va fi prevăzut cu un nod rutier de legătură cu drumul județean DJ 208C, Botoșani-Vorona-Joldești-Liteni. Distanța de parcurs pe drumurile județene de la autostradă până în municipiul Botoșani va fi de 27 de kilometri