spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BTŞosea inexistentă propusă să devină autostradă

Şosea inexistentă propusă să devină autostradă

Reprezentanții Consiliului Județean, împreună cu parlamentarii PSD din județ, i-au propus ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, transformarea drumului expres A7 – Suceava-Botoșani în autostradă, așa cum s-a întâmplat și în cazul sectorului Pașcani – Suceava. La discuțiile care au avut loc săptămâna aceasta a participat și directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Cei doi oficiali au precizat însă că această variantă ar putea fi luată în calcul numai în situația în care studiul de fezabilitate ar justifica aceste modificări. Astfel, ar fi nevoie de mai multe analize detaliate, care să includă analiza de opțiuni, estimările de cost, analiza de capacitate și analiza economică, precum și studiul de impact asupra mediului.

Argumentele invocate de botoșăneni au fost că realizarea unui sector de autostradă ar aduce zonei mai multe avantaje economico-sociale, precum accesul direct la Autostrada A7, care ar asigura ulterior deschidere și către Autostrada „Unirii” (A8) (n.r. – incluzând astfel și județul Botoșani într-o rețea modernă de transport), o legătură rapidă către Aeroportul Salcea, o nouă legătură între municipiile Botoșani și Suceava, traficul auto urmând să beneficieze de condiții superioare de circulație, care se vor concretiza într-o serie de avantaje economice, respectiv reducerea cheltuielilor de exploatare a vehiculelor, grad sporit de siguranță, o reducere a pierderilor din accidente și a poluării mediului la traversarea localităților pe traseele existente.

În plus, s-a invocat că acest sector de autostradă ar deservi direct județele Botoșani și Suceava, care împreună reprezintă peste 5% din populația și teritoriul României. Doar că aceste demersuri în fața ministrului Grindeanu au fost făcute fără suceveni, deși interesele sunt comune.

Drumul expres A7 – Suceava-Botoșani, care ar urma să aibă 26 de kilometri, a fost inclus de anul trecut în Master Planul General de Transport al României (MPGT) și ar costa 124,5 milioane de euro fără TVA.

CNAIR a creionat în linii mari viitorul traseu al autostrăzii A7

Schimbarea de macaz vine în contextul în care CNAIR a creionat în linii mari viitorul traseu al autostrăzii A7, axă care reprezintă și cel mai avansat proiect dintre marile propuneri de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Mai mult, în august 2021, CJ Botoșani a emis certificatul de urbanism pentru „Elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de Execuție pentru Autostrada Pașcani – Suceava”, parte a Autostăzii A7. Acest sector de autostradă va tranzita județul Botoșani, în comuna Tudora, pe o porțiune de 6,5 kilometri, și va fi prevăzut cu un nod rutier de legătură cu drumul județean DJ 208C, Botoșani-Vorona-Joldești-Liteni. Distanța de parcurs pe drumurile județene de la autostradă până în municipiul Botoșani va fi de 27 de kilometri

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
2.7kmh
100 %
sâm
2 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...